نیشابور | اخطار رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور به بانک‌های مناسب‌سازی نشده

رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور به بانک‌های مناسب‌سازی نشده اخطار قانونی داد.

علی صدر که به اتفاق کارشناس مناسب‌سازی این نهاد از بانک‌های عامل ارائه تسهیلات اشتغال بازدید می‌کرد در خصوص دسترس پذیری بانک‌ها برای مددجویان و عدم وجود امکانات مناسب‌سازی به مدیران این مراکز اقتصادی هشدار داد.

وی تصریح کرد: مناسب‌سازی بانک‌ها جزو اصول اولیه قانون حمایت از حقوق معلولین است که باید مدت‌ها پیش اجرایی می‌شده و تأخیر در این زمینه هیچ توجیهی ندارد.

وی به مدیران دو بانک که قصد جابجایی مکانی شعبات بانک را داشتند گفت: جابجایی، مشکل را حل نمی‌کند بلکه در ساختمان جدید باید حتما این ضوابط رعایت شود و گرنه مطابق قانون رفتار خواهد شد.

صدر همچنین در حاشیه این بازدید گفت: ما با کسی در مورد حقوق معلولین تعارف نداریم و اینکه به عناونین مختلف توجیه و دفع الوقت کنند اصلا پذیرفته نیست.

وی افزود: ما موظف هستیم موارد کم کاری را به فرماندار به عنوان رئیس ستاد مناسب‌سازی شهرستان منتقل کنیم و هر تصمیمی لازم است گرفته شود.

وی ضمن قدردانی از بانک‌هایی که بخشی از مناسب‌سازی را انجام داده‌اند گفت: انجام وظیفه‌ی قانونی، چیزی نیست که مددجویان ما را راضی کند زیرا آنها مانند سایر شهروندان حق برخورداری از امتیازات زندگی اجتماعی را دارند.

کد خبر 52532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد