فیروزی: همه مراکز مثبت زندگی خراسان رضوی باید تا پایان سال مناسب‌سازی شوند

به مناسبت دهه فجر و طی سفر مدیرکل و معاونین بهزیستی خراسان رضوی به شهرستان های استان، چندین طرح و پروژه افتتاح و بهره برداری شد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در سفر به تربت حیدریه، ضمن نشست صمیمی با کارکنان بهزیستی شهرستان، از یک مرکز بیماران روانی مزمن و دو مرکز مثبت زندگی بازدید کرد.

مسعود فیروزی در بازدید از مراکز مثبت زندگی، بر مناسب‌سازی این مراکز تأکید نمود.

وی ادامه داد: تمام مراکز مثبت زندگی در خراسان رضوی باید تا پایان سال مناسب‌سازی شوند.

وی ادامه داد: اگر این مشکل حل نشود ابتدا به مراکز تذکر داده می‌شود و پس از آن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: به جهت اینکه مراکز مثبت زندگی، قرار است وظایف زیادی را در ارتباط با مددجویان انجام دهند بنا بر این باید برای معلولین و سایر اقشار توانخواه، دسترس‌پذیری داشته باشند.

فیروزی همچنین در دیدار با پرسنل اورژانس اجتماعی این شهرستان در خصوص تغییر وضعیت کارکنان این بخش از پیگیری این موضوع در سطح کشور خبر داد.

فیروزی: همه مراکز مثبت زندگی خراسان رضوی باید تا پایان سال مناسب‌سازی شوند

لایحه فوریت‌های اجتماعی توسط دولت و مجلس در دست بررسی است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: لایحه فوریت‌های اجتماعی توسط دولت و مجلس در دست بررسی است و در صورت تصویب این لایحه در مجلس، مشکل نیروهای تخصصی این بخش، حل خواهد شد.

فیروزی در بازدید از مرکز توانبخشی بیماران روانی مزمن، در خصوص تغییر مکان و بهبود شرایط فیزیکی نگهداری مددجویان به این مرکز تذکر داد.

در این مرکز ۷۰ بیمار روانی مزمن تحت خدمات توانبخشی قرار دارند که ۶۰ نفر از آنها با یارانه بهزیستی نگهداری می‌شوند.

همچنین در این سفر، معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی از یک کارگاه خیاطی که از محل اعتبارات سی‌بی‌ار راه‌اندازی شده بود بازدید کرد.

حمیدرضا علیزاده گفت: امسال گروه‌های خودیار با کمک اعتبارات بهزیستی و خودیاری مددجویان، پروژه‌های اشتغالی بسیار خوبی راه‌اندازی کرده‌اند که در ۱۲ شهرستان نمود یافته است.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها افزایش می‌یابد و گروه‌های خودیار روستایی و شهری که اعضای آنها را مددجویان تشکیل می‌دهند با آورده‌ی خودشان، تسهیلات ارزان قیمت بانکی و کمک بلاعوض بهزیستی، اشتغال گروهی راه اندازی می‌کنند.

فیروزی: همه مراکز مثبت زندگی خراسان رضوی باید تا پایان سال مناسب‌سازی شوند

همچنین در سفر معاونین پشتیبانی و توانبخشی این نهاد به شهرستان زاوه،  یک کارگاه خیاطی در روستای جعفر آباد و کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ شهر دولت آباد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس بهزیستی شهرستان زاوه گفت: در مراسم افتتاح این دو مرکز فرماندار زاوه و امام جمعه شهرستان نیز حضور داشتند.

نازنین عجمیان افزود: کارگاه خیاطی جعفر آباد برای تعداد ۱۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی به طور مستقیم شغل پایدار ایجاد کرده است.

همچنین مدیر کل بهزیستی در مراسم بهره‌برداری از کمپ ترک اعتیاد در شهر دولت‌آباد گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک به جای برگزاری مراسم افتتاح مرکز ترک اعتیاد، مراسم تعطیلی این گونه مراکز را برگزار نمائیم.

مسعود فیروزی افزود: دشمنان ما در عرصه های مختلف اقدام به جنگ نرم کرده که یکی از آنها را می‌توان اعتیاد برشمرد.

کد خبر 52150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد