جمع‌آوری و ثبت اطلاعات کنتورهای منازل مددجویان بهزیستی خراسان رضوی آغاز شد

قبوض انرژی مصرفی خانگی مددجویان بهزیستی خراسان رضوی از سال آینده مشمول تخفیف و معافیت می‌باشند.

به گفته رئیس اداره فناوری اطلاعات بهزیستی خراسان رضوی، در فاز اول، مددجویان مستمری‌بگیر مشمول این تخفیف و معافیت خواهند بود.

منوچهر عدالت‌جو گفت: برای بهره‌مندی مددجویان مستمری‌بگیر از این معافیت و تخفیف، نیاز به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مسکن یا محل زندگی مددجویان مستمری‌بگیر و خانواده‌های آنان می‌باشد.

وی ادامه داد: مراکز مثبت زندگی در مشهد و شهرستان‌ها برای جمع‌آوری این اطلاعات در نظر گرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۳ مرکز مثبت زندگی در سراسر استان فعال هستند گفت: این مراکز باید اطلاعات ۸۰ هزار مددجوی مستمری‌بگیر سراسر استان را حداکثر ظرف دو هفته جمع‌آوری و در سامانه بانک اطلاعات مددجویان ثبت نمایند.

عدالت‌جو خاطر نشان کرد: جلسه توجیهی مراکز مثبت زندگی و رؤسای بهزیستی شهرستان‌های استان امروز چهارشنبه برگزار گردید و مسؤولان فنی مراکز مثبت نیز طی امروز و فردا در جریان کامل موضوع قرار می‌گیرند.

به گفته‌ی این مسؤول، وظیفه آموزش مددکاران مراکز مثبت زندگی در این زمینه با مسؤولان فنی آنها است که نماینده بهزیستی در این مراکز می‌باشند.

وی یادآور شد: اطلاعات پس از جمع‌آوری باید توسط مسؤولان فنی مراکز مثبت زندگی، راستی‌آزمایی شده و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، فایل‌های تکمیل شده مربوطه به شهرستان و سپس ستاد بهزیستی استان ارسال و بعد از تأیید در استان به شرکت‌های آبفا، برق و گاز استان و به معاونت راهبری و توسعه خدمات بهزیستی کشور ارسال گردد.

عدالت‌جو گفت: نکاتی که مراکز مثبت به آن باید توجه داشته باشند این است که اگر مددجو عضو خانواده است و سرپرست نیست، باید نام مددجو در فایل مربوطه ثبت و اطلاعات مسکن سرپرست خانوار در آن وارد گردد.

وی همچنین اظهار داشت: در مورد خانواده‌هایی که دو یا چند مددجوی مستمری‌بگیر دارند باید فقط نام یک مددجو در سامانه وارد و سپس اطلاعات سرپرست خانوار که قبض برق، آب یا گاز به نام او ثبت شده در سامانه وارد گردد.

وی اضافه کرد: همچنین مراکز مثبت به خاطر داشته باشند که مسکن یا واحدهای مسکونی که محل اقامت مددجو می‌باشد اگر کنتور مشترک با واحدهای دیگر داشته باشد مشمول تخفیف و معافیت نخواهد بود.

وی گفت: این گونه واحدها حتما باید اقدام به تفکیک کنتور کرده و پس از تفکیک به صورت انفرادی، مشخصات کنتور آب، برق و گاز در سامانه ثبت شود.

وی همچنین یادآور شد: در مورد مستأجران، باید ضمن ثبت مشخصات کنتورها، مستندات اجاره‌نشینی نیز در سامانه ثبت شود.

به گفته عدالت‌جو، تخفیف یا معافیت در قبوض انرژی مصرفی خانگی مددجویان بهزیستی، در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و مورد توافق کمیسیون تلفیق نیز قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم اطلاعات کلیه مددجویان مستمری‌بگیر سرپرست یا عضو خانواده که تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی می‌باشند قبل از نیمه اسفند در سامانه بارگذاری و آماده‌ی ارسال به شرکت‌های آب، برق و گاز شود تا به محض ابلاغ بودجه سال آینده، بتوانیم از همان ابتدای سال، این تخفیف و معافیت را برای مددجویان اعمال کنیم.

عدالت‌جو تصریح کرد: ثبت اطلاعات نادرست در سامانه و عدم واقعی بودن داده‌های ثبتی در سامانه، تخلف است و مطابق قانون با متخلفین برخورد می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: در مرحله اول مستمری‌بگیران استان مشمول طرح هستند و زمان بهره‌مندی مددجویان غیر مستمری‌بگیر از این تخفیف و معافیت در آینده اعلام می‌شود.

مسؤول فناوری اطلاعات بهزیستی خراسان رضوی گفت: مددجویان مقیم مراکز شبانه‌روزی مشمول این دستور العمل نیستند.

کد خبر 52090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد