مسابقه فصلی کاریکاتور با عنوان «با عمل، امید بسازیم»

بهزیستی استان اصفهان و خانه کاریکاتور حوزه هنری، مسابقه فصلی با عنوان «با عمل، امید بسازیم» را برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی، بهزیستی استان اصفهان و خانه کاریکاتور حوزه هنری، مسابقه فصلی کاریکاتور با عنوان «با عمل، امید بسازیم» را با هدف پیشگیری از خودکشی برگزار می‌کند.

کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: از سال ۲۰۰۳ انجمن بین‌المللی پیشگیری از خودکشی دهم سپتامبر هرسال را به عنوان روز جهانی پیشگیری از خودکشی قرار می‌دهد و هرساله کشورها، برای افزایش آگاهی عمومی مردم نسبت به خودکشی و پیشگیری از آن اقداماتی را انجام می‌دهند.

محمدعلی سلطان‌الکتابی با بیان  این که این روز توسط سازمان جهانی بهداشت و فدراسیون جهانی سلامت روان نیز مورد حمایت قرار گرفته است، افزود: در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته برای این روز شعاری تحت عنوان " از طریق عمل، امید بسازیم " انتخاب شد که هدف از انتخاب این شعار،  تقویت اعتماد به نفس در افراد است.

وی ادامه داد: انتخاب شعار "با عمل، امید بسازیم "یادآور این نکته است که جایگزینی به غیر از خودکشی وجود دارد و هدف آن ایجاد اعتماد و روشنایی در همه ماست. این شعار یادآور این نکته مهم است که همه اقدامات ما چه کوچک وچه بزرگ ممکن است امید بخش کسانی باشد که شرایط رنج آوری را  تجربه می کنند.

سلطان‌الکتابی یادآور شد: لازم نیست به افراد در حال تجربه رنج، راهکار بدهیم یا به آنها توصیه خاصی کنیم  بلکه می‌توان زمان و فضایی را به آنها اختصاص داد  که بهتر بتوانند درباره تجربه‌ها و احساسات خود صحبت کنند، در واقع اختصاص زمان به آنها کمک بسیار مهمی به شمار می‌رود. اگر فضای امن برای گفتگو ایجاد شود، قدم مهمی برای پیشگیری از خودکشی برداشته شده است.

کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: ترس از برچسب خوردن مهمترین مانع دریافت کمک است تغییر روایت‌های نادرست در مورد خودکشی از طریق ترویج امید می‌تواند جامعه‌ای مراقب‌ و حامی تر ایجاد کند که در آن افراد نیازمند احساس آرامش بیشتری می‌کنند.

مدیر خانه کاریکاتور نیز خاطرنشان کرد: همه به عنوان عضوی از جامعه، به عنوان یک والد، یک دوست، یک همکار، یک همسایه می‌توانیم از کسانی که بحران خودکشی را تجربه می‌کنند و یا از افسردگی رنج می‌برند، حمایت کنیم و چراغی برای عبور از تاریکی باشیم.

پیام پورفلاح در خصوص مقرارت این فراخوان ادامه داد: شرکت برای کلیه هنرمندان و علاقمندان در این فراخوان آزاد است و در این مسابقه تکنیک آزاد و تعداد اثر نیز محدودیتی ندارد.

وی ادامه داد: اندازه آثار باید حداقل A۴، فرمت JPG، رزولوشن ۳۰۰ dpi باشد و آثاری که پیش از این جایـــزه برده باشند فقط در بخش نمایشـگاهی راه پیـدا می‌کننــد. علاقه مندان برای حضور در این مسابقه می توانند آثار خود را به آدرس  esfahancartoon@gmail.com ایمیل نمایند و باید در قسمت موضوع ایمیل مربوط به جشنواره فصل کارتون ۳ قید شود.

وی افزود: به همــراه آثـار باید نام کامل، شمــاره تماس ثابت و شهر محل سکونت ارسال گردد، از آثار برتر جشنواره نسخه هایی در قالب موشن نیز ساخته خواهد شد. جوایز این مسابقه نفر اول سی میلیون ریال، نفر دوم بیست میلیون ریال، نفر سوم ده میلیون ریال،   جایزه ویژه گروه روانشناسی و جامعه‌شناسی نیز پانزده میلیون ریال است.

پیام پورفلاح تصریح کرد: فایل هایی برای توضیح بیشتر موضوع در کانال اطلاع رسانی و وب سایت قرار خواهد گرفت. همچنین کارگاه هایی با حضور متخصصین برای فهم بهتر این پدیده برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی آخرین مهلت ارسال آثار به مسابقه فصلی با عنوان «با عمل، امید بسازیم» ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ است.

 سومین مسابقه فصلی با عنوان «با عمل، امید بسازیم»

 سومین مسابقه فصلی با عنوان «با عمل، امید بسازیم»

کد خبر 52033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد