باخرز | آغاز طرح خودمراقبتی و غربالگری فشار خون و دیابت برای معلولین شدید و خیلی شدید و سالمندان باخرز

طرح آموزش خودمراقبتی و غربالگری فشار خون و دیابت و همچنین تزریق دوز سوم واکسن کرونا در سطح معلولان و سالمندان روستاهای باخرز آغاز شد.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی باخرز، در هفته گذشته ۵۰ معلول شدید و خیلی شدید و سالمند در ۱۲ روستا مورد غربالگری و آموزش قرار گرفتند و واکسن نیز به آنها تزریق گردید.

قاسم وفادار ضمن قدردانی از کارشناسان و بهداشتیاران شبکه بهداشت و درمان باخرز گفت: این طرح تا پوشش همه ۷۵۰ معلول شدید و خیلی شدید شهرستان که در روستاها و شهر اقامت دارند استمرار می‌یابد.

وی ادامه داد: از آنجا که این بخش از گروه هدف در منزل و تحت مراقبت خانواده هستند و با توجه به محدودیت‌های عملکردی، بیشتر اوقات را در منزل می‌گذرانند بیشتر در معرض بیماری و بخصوص بیماری‌های واگیردار می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، سالمندان بخصوص سالمندان روستایی که دسترسی به امکانات بهداشتی برایشان دشوار است نیز جزو اقشار دارای ریسک بیماری کرونا هستند.

وفادار گفت: این طرح با تصویب شورای سالمندان شهرستان و از روستاها آغاز شده است.

رئیس بهزیستی باخرز گفت: باخرز دارای ۵۴ روستا می‌باشد که نزدیک به ۵۰ درصد مددجویان تحت پوشش بهزیستی در روستاها زندگی می‌کنند و لذا ضرورت دارد که با همکاری دستگاه‌های متولی بهداشت و درمان به نیازهای درمانی و بهداشتی آنان رسیدگی شود.

وی گفت: از ۱۶۰۰ مددجوی پرونده‌دار در باخرز ۷۵۰ نفرشان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید می‌باشند که این طرح در مورد همه آنها به اجرا درمی‌آید.

وی اضافه کرد: در این طرح علاوه بر کارهای درمانی و مراقبتی توسط کارشناس و بهورز، آموزش های لازم نیز به خانواده و خود مددجو داده می‌شود که در صورت نیاز از این آموزش‌ها برای مراقبت از مددجو استفاده شود.

کد خبر 52029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد