ساماندهی ۷ هزار کارتن‌خواب معتاد مشهد تا پایان سال به اتمام می‌رسد

سهم هر یک از دستگاه‌ها در جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر خراسان رضوی، از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مشخص شد.

به گفته معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، بهزیستی، شهرداری و سازمان زندان‌ها اعضای مجری تقسیم کار نگهداری و ساماندهی هستند.

غلامحسین دلبری گفت: سایر دستگاه‌ها بنا به وظایف ذاتی و تکالیفی که در قانون برایشان مشخص شده، مسؤولیت‌های دیگری در زمینه بازتوانی، توانمندسازی، حرفه‌آموزی، اشتغال و بازگشت به خانواده برعهده دارند.کارتن

وی ادامه داد: از ۷ هزار معتاد متجاهری که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سطح استان برآورد کرده، سهم بهزیستی ۳ هزار و ۶۰۰ نفر، شهرداری ۳ هزار نفر و سازمان زندان‌ها ۴۰۰ نفر می‌باشد.

دلبری با بیان اینکه از سهم بهزیستی هم اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در کمپ‌های ماده ۱۶ و تبصره ۲ بسر می‌برند گفت: مابقی این تعداد تا سقف ۳ هزار و ۶۰۰ نفر که سهمیه بهزیستی است در حال جمع‌آوری و ساماندهی هستند که تا پایان سال تمام آنها به مراکز تحت نظارت بهزیستی منتقل می‌شوند.

وی یادآور شد: این تعهد در صورت تأمین مکان و اعتبار لازم از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قابل اجرا است که در همین راستا، شورا مواردی را مقرر کرده که در حال انجام است.

جانشین رئیس کمیته نظارت بر مراکز ماده ۱۶  در زمینه وظایف سایر دستگاه‌ها گفت: سازمان زندان‌ها در حال انجام تمهیداتی است که سهمیه ۴۰۰ نفری خود را تحویل گرفته و به مکان‌های تحت نظارتش منتقل کند.

ساماندهی ۷ هزار کارتن‌خواب معتاد مشهد تا پایان سال به اتمام می‌رسد

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: شهرداری هم پذیرفته که در زمینه ساماندهی ۳ هزار نفر تعهداتش را انجام دهد.

وی اضافه کرد: در خصوص سهمیه شهرداری، تأمین امکانات، تجهیزات و سایر مواردی که برای ساماندهی این گروه از معتادان مورد نظر شورا می‌باشد توسط شهرداری انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا در جلسه اخیر کمیته نظارتی مقرر شد که با آماده‌سازی و تجهیز سه مکان دیگر برای نگهداری و ساماندهی افرادی که جمع‌آوری می‌شوند، دو ورزشگاه از مجموعه ۵ ورزشگاه شهرداری تخلیه و در اختیار شهرداری قرار گیرد تا این نهاد، برای ساماندهی و بازتوانی کارتن‌خواب‌های مورد تعهدش، از آنها استفاده کند.

دلبری در زمینه مدت نگهداری معتادان متجاهر در مراکز و کمپ‌های تعیین شده گفت: اگر چه در آیین‌نامه از نگهداری به مدت سه ماه صحبت شده، اما با توجه به وضعیت اجتماعی، افزایش هزینه‌ها و شرایط کرونایی و محدودیت‌های بهداشتی، این مدت تحت نظارت شورای هماهنگی به یک سال افزایش یافته که در مورد تعدادی از افراد، این مدت به سر آمده و زیر نظر نماینده دستگاه قضایی، این افراد در حال ترخیص یا انتقال به استان‌های دیگر که از آنجا آمده‌اند هستند.

وی ادامه داد: از این مرحله به بعد در زمینه بازتوانی و توانمندسازی و بازگشت به خانواده، مقرر است دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی از قبیل فنی حرفه‌ای، کار و امور اجتماعی، تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سایر دستگاه‌های عضو طبق وظایف و مسؤولیت‌هایی که آیین‌نامه بر آنها تصریح دارد و توسط شورای هماهنگی مقرر شده است انجام وظیفه کنند.

به گفته‌ی جانشین رئیس کمیته نظارتی مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد، همه اعضای شورای هماهنگی تعهد کرده‌اند به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هماهنگی کنند که تا پایان سال، کار جمع‌آوری و ساماندهی ۷ هزار معتاد متجاهر مشهد که آمار ارائه شده‌ی شورا می‌باشد به اتمام برسد.

کد خبر 51784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد