پرداخت ماهانه بیش از ۹۵ میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش اردبیل

اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از پرداخت ماهانه بیش از ۹۵ میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش بهزیستی اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد ستاری عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های بهزیستی اردبیل به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: ۹۹ طرح بهزیستی در زمینه‌های گوناگون به مناسبت دهه فجر در نقاط مختلف استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: همزمان با چهل و سومین سال گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مجموع ۹۹ طرح در نقاط مختلف این استان با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که مهمترین آنها افتتاح ۶۵ واحد مسکونی است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: از این تعداد ۲۴ واحد در شهرستان اردبیل، ۱۱ واحد در نمین، ۷ واحد در گرمی، ۵ واحد در پارس‌آباد، ۳ واحد در اصلاندوز، ۴ واحد در مشگین‌شهر، چهار ۴ واحد در کوثر، ۳ واحد در نیر، ۳ واحد در بیله‌سوار و یک واحد در خلخال افتتاح و تحویل مددجویان می‌شود.

ستاری با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ۲۳ صندوق خرد محلی معلولان در نقاط مختلف استان افزود: از این تعداد ۷ صندوق در شهرستان مشگین‌شهر، ۳ صندوق در پارس‌آباد، ۳ صندوق در بیله‌سوار، ۳ صندوق در نمین، ۳ صندوق در گرمی، ۲ صندوق در خلخال، یک صندوق در نیر و یک صندوق در شهرستان سرعین به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ۴ مرکز مشاوره تخصصی در شهرستان‌های اردبیل، بیله‌سوار و اصلاندوز، ۳ خانه حمایتی بیماران روانی مزمن در شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر، یک خانه کوچک معلولان ذهنی در بیله‌سوار، یک مرکز روزانه آموزش و توانبخشی زنان سالمند در اردبیل و فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی ویژه معلولان در پارس‌آباد را از دیگر طرح‌های افتتاحی عنوان کرد.

ستاری از آغاز اجرای طرح کشوری مداخلات خانواده محور کنترل و کاهش خشونت خانگی علیه دختران و زنان در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: این طرح با همکاری وزارت کشور و سازمان بهزیستی در ۶ استان به صورت پایلوت اجرا می‌شود که استان اردبیل هم یکی از آنهاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در این طرح دختران و زنان آسیب‌دیده از خشونت خانگی مورد مداخلات تخصصی روانشناسی، مددکاری و حمایت‌های مالی قرار خواهند گرفت.

ستاری رایگان بودن خدمات مراکز جامع توانبخشی را از دیگر خدمات به مناسبت دهه مبارک فجر امسال عنوان کرد و ادامه داد: خدمات این مرکز شامل فیزیوتراپی، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و گفتاردرمانی در این مناسبت برای عموم رایگان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دیدار چهره به چهره با مددجویان، بازدید از خانواده‌های زیر پوشش، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی، هنری، کتابخوانی، تجلیل از ورزشکاران، برگزاری مسابقه حماسه ظهور با موضوع عکس‌های سلفی از مراسم راهپیمایی و معرفی خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته از طریق شبکه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های اداره کل بهزیستی استان در این ایام است.

ستاری با اشاره به اینکه از بعد خانوار در مجموع ۵۸ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش بهزیستی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر از ۳۸ هزار پرونده موجود در بهزیستی استان، حدود ۳۲ هزار توان‌خواه از خدمات غیرنقدی، حمایتی و مستمری بهزیستی در استان اردبیل بهره‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: هر ماه بیش از ۹۵ میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در استان اردبیل مستمری پرداخت می‌شود.

کد خبر 51663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد