میزان اعتبارات اشتغال به نسبت افزایش متقاضیان، زیاد نشده است

در ۹ ماه اول امسال ۵۰ درصد اهداف اشتغالی بهزیستی خراسان رضوی تحقق یافته است.

به گفته معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و نظارت بر مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی، تعهد اشتغال تعیین شده برای استان ۵۳۹۳ نفر بوده که تا پایان آذرماه ۵۰ درصد این تعهد محقق شده است.

حمیده محدث با بیان اینکه معمولا اعتبارات اشتغال هر سال تا مردادماه ابلاغ می‌شود گفت: تمام تلاش همکاران ما این است که تا پایان سال یعنی در طول ۷ ماهی که از ابلاغ اعتبارات می‌گذرد تحقق اشتغال را تا ۷۰ درصد برسانیم.

وی یادآور شد: باقیمانده اعتبار امسال در فرصت شش ماهه باقی مانده تا چهار ماه اول سال آینده جذب می‌شود که معمولا تا تیرماه ادامه دارد و در سنوات گذشته نیز عملکرد به صورتی بوده که ۱۰۰ درصد تعهد اشتغالی بهزیستی استان، محقق شده است.

وی تأکید کرد: در سنوات گذشته در برخی شهرستان‌های استان به بالای ۱۰۰ درصد هم رسیده‌ایم و در برخی شهرستان‌ها که زمینه اشتغال کمتری بوده یا متقاضی اشتغال کمتر بوده این مقدار حدود ۱۰۰ درصد بوده است.

محدث در خصوص میزان اعتبارات جذب شده نیز گفت: در ۹ ماه گذشته کل اعتبار ابلاغی ۲۷۰ میلیارد تومان بوده که ۲۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته و ۶۲ درصد جذب شده است.

وی همکاری بانک‌های استان در این زمینه را نسبتا خوب توصیف کرد و گفت: ما در طول سال، رایزنی‌های مفصلی با بانک‌ها داریم که اعتبارات را به موقع تخصیص دهند و پاسخ مددجویان معرفی شده را به طریق مثبت بدهند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی بانک‌ها در تخصیص اعتبارات، بسیار کند عمل کرده و تا این ماه که در اواخر سال هستیم هنوز اعتبارات سهمیه‌ای خود را به شعب خود در استان ابلاغ نکرده‌اند و در نتیجه، میزان مددجویان معرفی شده‌ی ما به بانک برای دریافت تسهیلات، به این علت می‌تواند پایین باشد.

محدث خاطر نشان کرد: اگر اعتبارات بانک‌ها به موقع تخصیص یابد و به موقع ابلاغ شود ما آماده‌ی معرفی مددجویان و جذب صد در صدی اعتبارات هستیم چون همیشه تعداد بسیار زیادی مددجو در نوبت معرفی به بانک داریم.

وی انتظارات اشتغالی در بین مددجویان را نسبت به اعتبارات موجود، بالا توصیف کرد و گفت: در حالی که بهبودیافتگان اعتیاد و خانواده‌های اجتماعی نیز به صف منتظران تسهیلات اشتغالی پیوسته‌اند، اعتبارات و آمادگی بانک‌ها به این نسبت افزایش نیافته و به همین خاطر، تعداد پشت نوبتی‌های معرفی به بانک افزایش یافته است.

وی گفت: در ۹ ماه گذشته ۲۲۳۳ مددجو به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که ۲۰۱۶ نفرشان موفق به دریافت تسهیلات شده و در مرحله ایجاد اشتغال بوده یا تثبیت اشتغال را طی کرده و مشغول کار و زندگی خود هستند.

محدث یادآور شد: تأکید ما اشتغال کارفرمایی است چون هم تثبیت اشتغال محقق می‌شود هم اینکه با بازپرداخت تسهیلات در بانک مواجه نیستیم.

وی خاطر نشان ساخت: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، عملکرد بهتری از نظر اشتغال داشته‌ایم که امیدواریم در مدت باقی مانده از سال مالی، این عملکرد باز هم تقویت شده و به تحقق کامل تکالیف قانونی برسیم.

کد خبر 51444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد