خواف | جزئیات تفصیلی مناسب‌سازی محیطی در خواف اعلام شد

به گفته ی رئیس بهزیستی خواف، بانک‌ها کمترین مناسب‌سازی را در این شهرستان انجام داده‌اند.

مهدی متولی گفت: در آخرین جلسه کمیته فنی مناسب‌سازی شهرستان خواف، وضعیت نامناسب‌ بانک‌ها برای اعضای جلسه تشریح شد و مقرر گردید گزارشی از اقدامات مناسب‌سازی در ادارات و بانک‌ها در جلسه‌ی اینده مطرح گردد.

وی افزود: معاون فرماندار که ریاست جلسه را برعهده داشت گفت بر اساس این گزارش، مدیران دستگاه‌ها موظف به پاسخگویی در مورد عدم مناسب‌سازی هستند.

به گفته‌ی متولی زاده، معاون فرماندار ضمن انتقاد از عدم حضور برخی مدیران دوایر دولتی در جلسه گفت: مناسب‌سازی وظیفه همه دستگاه‌ها است و همه ما وظیفه داریم که امکان حضور افراد دارای معلولیت در جامعه را فراهم کنیم.

وی همچنین از همکاری شهرداری در زمینه مناسب‌سازی معابر و بوستان‌ها یاد کرد و گفت: در نشست اخیر مقرر شد در بازسازی بوستان وحدت، وسایل بازی مناسب‌سازی شده برای کودکان معلول در این بوستان نصب شود.

وی ضمن اشاره به وجود ۱۰ شعبه بانک در این شهرستان، وضعیت بانک کشاورزی را نامناسب‌ترین و پست بانک را بهترین بانک از نظر دسترس‌پذیری توصیف کرد.

متولی گفت: در بازدیدهایی که داشته‌ایم گفته‌ایم که مناسب‌سازی بانک‌ها هزینه چندانی ندارد و با اقدامات کم‌هزینه می‌توان زمینه دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت به بانک‌ها را فراهم کرد.

وی یادآور شد: بانک کشاورزی در طبقه دوم یک ساختمان واقع شده و هیچ‌گونه اقدامی برای مناسب‌سازی انجام نداده و این در حالی است که بیشترین مراجعات این بانک افراد مسن یا کم‌توان هستند.

وی با انتقاد از اداره پست شهرستان در این زمینه گفت: متأسفانه این اداره کولر ساختمان را روی رمپ معلولین نصب کرده که بدترین جای ممکن است و دسترسی معلولین به این اداره را منتفی کرده است.

رئیس بهزیستی خواف از تصمیم کمیته فنی مناسب‌سازی شهرستان برای هدایت جلسات به سمت بخشداری‌ها خبر داد و گفت: مقرر شد در سه بخش شهرستان، جلساتی با بخشداران برگزار شود و مناسب‌سازی معابر روستایی به شکل جدی‌تری دنبال گردد.

وی از نصب آسانسور در فرمانداری یاد کرد و گفت: فرمانداری اولین اقدام را در سطح دوایر دولتی داشت و بعد هم آموزش و پرورش اقدام خوبی انجام داد.

وی همچنین از درمانگاه تأمین اجتماعی که به گفته او جدیدا تأسیس شده به عنوان بهترین الگوی مناسب‌سازی شهرستان نام برد و گفت: در این درمانگاه، تمام امکانات مورد نیاز افراد دارای معلولیت دیده شده و حتی در نمونه‌گیری خون و آزمایشگاه هم شرایط مددجویان لحاظ شده و مکانی جداگانه با ویژگی‌های خاص در آن تعبیه شده است.

وی خاطر نشان کرد: مناسب‌سازی حق افراد دارای معلولیت است و همه دستگاه‌ها در این زمینه وظیفه‌مند هستند.

کد خبر 51395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد