بیش از ۴ هزار نفر از تحت پوششین CBR مستمری بگیر هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تغییر نگرش در روستاها به افراد دارای معلولیت را از مهمترین دستاورد طرح cbr عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۸ هزار و ۲۰۸ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند که بیش از ۴ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۲۱۳ نفر از افراد شناسایی شده در این طرح مستمری بگیر  بهزیستی  زنجان هستند، افزود: هر ساله خدمات مختلفی درزمینه سلامت، آموزش، معاش، فعالیت های اجتماعی وتوانمندسازی برای افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی از طریق همکاری بین بخش های دولتی و سازمان های غیر دولتی فراهم می شود.
وی با ذکر اینکه طرح cbr با مشارکت شبکه بهداشت، بهورزان، دهیاری ها، موسسه های (CBR) و مراکز مثبت زندگی اکنون در حال اجراست، افزود: زنجان جز استان هایی بوده که پوشش ۱۰۰ درصدی در اجرای این طرح را داشته است ودراجرای این طرح ۱۷ گروه خودیار و ۲۹ نفر به عنوان تسهیلگر مشارکت دارند و تعامل افراد دارای معلولیت با تسهیلگران مستمر و مداوم است.
محمدی خاطرنشان کرد:  در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که در سال جاری، تاکنون تعداد ۳۹ نفر از افراد دارای معلولیت  از مناسب سازی مسکن و تجهیزات فعالیت های روزمره زندگی بهره مند گردیده اند.
وی تعداد کمک به معلولین جهت اخذ  واحد مسکونی در این طرح را ۵۷ واحد عنوان کرد و گفت: علاوه بر معافیت های انشعاباتی بیش از ۲ میلیارد تومان برای تامین مسکن این افراد پرداخت شده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴ صندوق با عضویت افراد دارای معلولیت فعال هستند. و در نه ماهه سال جاری برای ۳۴ نفر از معلولین روستائی از صندوق کارآفرین  وازطریق اعتبارات برنامه به تعداد ۱۲۴ نفر کمک هزینه اشتغال پرداخت گردیده است.
محمدی همچنین از توزیع ۲۸۶ مورد وسیله کمک توانبخشی نظیر عصا، واکر، تخت، تشک مواج، ویلچر و پوشک بین افراد دارای معلولیت مناطق روستایی در نه ماهه سال جاری خبر داد و افزود: ۱۸۲ مورد نیز خدمات توانپزشکی به افراد تحت پوشش ارائه گردیده است.
وی توزیع عادلانه خدمات را یکی از نکات مراکز مثبت +زندگی برشمرد و گفت: در حال حاضر خدمات CBR توسط ۷ مرکز مثبت زندگی برای مددجویان روستایی انجام می‌شود و با راه‌اندازی این مراکز، خدمت‌رسانی در تمامی نقاط استان و در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهرها نیز تسهیل می‌شود.

کد خبر 51301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد