نقش اورژانس اجتماعی در کاهش آسیب های اجتماعی بی بدیل است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: فعالیت اورژانس اجتماعی خراسان رضوی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع بحران‌های فردی و خانوادگی، بی بدیل است.

دکتر مسعود فیروزی در کارگاه آموزشی کارشناسان اورژانس اجتماعی استان که به صورت نیمه حضوری برگزار می‌شد افزود: با وجود مشکلات ناشی از کرونا، تحریم‌ها، کاهش سطح رفاه اقتصادی خانواده‌ها و افزایش آسیب‌های فضای مجازی در سال‌های اخیر، اورژانس اجتماعی، عملکرد بسیار قابل قبولی در کاهش بحران‌های فردی و خانوادگی داشته است.

وی افزایش مراجعات مردم در زمینه کودک‌آزاری، همسرآزاری و خشونت خانگی به اورژانس اجتماعی را نشانه‌ی بالا رفتن سطح آگاهی مردم دانست و گفت: کارشناسان اورژانس اجتماعی تلاش می‌کنند در سه مرحله پیش از بحران، حین بحران و پس از بحران، مداخلات کارشناسی و تخصصی داشته باشند که حداکثر تأثیر را در حل مشکلات داشته باشند.

تماس‌های اقدام یا افکار خودکشی با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی بیشتر شده است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: عملکرد کارشناسان اورژانس اجتماعی و گزارش‌های مددکاری و روان‌شناسی در مداخلات انجام شده، داده‌های بسیار مهمی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه با توجه به مشکلات اجتماعی موجود، داده‌ها حکایت از افزایش آمار خودکشی در برخی مناطق دارد که باید توسط متخصصین ما مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

فیروزی یادآور شد: البته هر کشور دیگری در این سطح تحت تحریم‌های ظالمانه و هجمه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای قرار می‌گرفت شرایط بسیار بدتری را تجربه می‌کرد.

وی تأکید کرد: این نتیجه‌ی ایمان دینی و بردباری مردم عزیزمان است که شاهد مشکلات و آسیب‌های کمتری هستیم.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این برنامه گفت: ارتقای دانش و روزآمد کردن توانمندی‌های کارشناسان، می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش آسیب‌ها و بحران‌های خانوادگی داشته باشد.

تماس‌های اقدام یا افکار خودکشی با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی بیشتر شده است

شهره شاهرودی اضافه کرد: تماس‌ها در بخش اقدام به خودکشی یا بروز افکار خودکشی با اورژانس اجتماعی بیشتر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی جامعه و بروز آسیب‌های خانواده و در نتیجه وجود افکار منفی و زمینه‌های اقدام به خودکشی، برگزاری این دوره را ضروری دیدیم.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: لذا این دوره برای ارتقای سطح دانش کارشناسان اورژانس اجتماعی استان برای مداخلات مؤثر در موارد اقدام به خودکشی یا بروز زمینه‌های آن در میان افراد بخصوص در بین جوانان برنامه‌ریزی شده است.

شایان ذکر است در این دوره دو روزه، ۴۰ نفر از کارشناسان اورژانس اجتماعی به صورت حضوری و ۸۰ نفر از طریق اسکای روم شرکت کرده‌اند.

تماس‌های اقدام یا افکار خودکشی با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی بیشتر شده است

کد خبر 51220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد