حضور مدیران بهزیستی استان در بین نمازگزاران مسجد محله میثم شمالی مشهد

در اجرای برنامه «جمعه با جماعت» مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی شب گذشته به اتفاق مسؤول اداره پذیرش و هماهنگی و دبیر شورای فرهنگی این نهاد در مسجد موسی بن جعفر(ع) در محله میثم شمالی مشهد حضور یافتند و نماز مغرب و عشا را با نمازگزاران این مسجد اقامه کردند.

برنامه «جمعه با جماعت» یک برنامه ارتباط مردمی در محلات مختلف شهرستان‌ها است که از سوی سازمان بهزیستی به مدیران بهزیستی استان‌ها ابلاغ شده است.

بر اساس این برنامه، هر هفته یک یا دو تن از مدیران بهزیستی در یکی از مساجد محله‌های مختلف حضور می‌یابند و پس از اقامه نماز مغرب و عشا با جماعت حاضر در مسجد، به سؤالات نمازگزاران و اهالی محله در باره فعالیت‌های بهزیستی پاسخ می‌دهند یا مشکلات مددجویان محله در امور بهزیستی را پیگیری می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی شب گذشته پس از اقامه نماز مغرب و عشا به همراه نمازگزاران مسجد موسی بن جعفر(ع)، ضمن بیان گوشه‌ای از خدمات و فعالیت‌های بهزیستی، بر خدمت صادقانه به مردم مناطق کم‌برخوردار تأکید کرد.

اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد

در ابتدای نشست نمازگزاران با مدیران بهزیستی، امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع) گفت: خوشحال و مفتخریم که میزبان مدیران بهزیستی استان هستیم و حضور مدیران در بین اقشار مناطق کم‌برخوردار را نافی نظری می‌دانیم که فکر می‌کنند مدیران ما از مردم فاصله گرفته‌اند.

حجه الاسلام سلمان اورعی افزود: از مدیران بهزیستی که با همه گرفتاری‌ها و مشغلات اداری و خانوادگی، روز تعطیل را به محله‌ی ما آمده و در خدمت اهالی این محله کم‌برخوردار قرار گرفته‌اند تشکر می‌کنیم و امیدواریم مردم محله از این فرصت برای حل مشکلات‌شان استفاده کنند.

وی ضمن بیان اینکه اطلاع‌رسانی بهزیستی در مورد خدمات این نهاد در محلات حاشیه‌ای مشهد کافی نیست گفت: امیدواریم اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا مردم نسبت به مطالبات خودشان و همچنین به خدماتی که بهزیستی به مددجویان ارائه می‌دهد اطلاع داشته باشند و بتوانند مطالبات‌شان را پیگیری کنند.

حضور مدیران بهزیستی استان در بین نمازگزاران مسجد محله میثم شمالی مشهد

بسیاری از فعالیت‌های بهزیستی به همکاری دستگاه‌های دیگر نیاز دارد

سپس مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی به خدمات بهزیستی اشاره کرد و گفت: بهزیستی خراسان رضوی در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش خدمات خود دارد و با ۱۶۰ فعالیت در زمینه‌های اجتماعی و تخصصی، مطالبات جامعه‌ی هدف را پیگیری می‌کند.

مسعود فیروزی گفت: بسیاری از فعالیت‌های بهزیستی وابسته به همکاری سایر دستگاه‌ها است چون در قانون، مواردی مانند ساماندهی کودکان کار و خیابان، ساماندهی معتادان متجاهر، ساماندهی زنان و دختران آسیب‌دیده و توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی، به همکاری و  همراهی ۱۰ یا ۱۲ دستگاه اجرایی وابسته است و بهزیستی به تنهایی قادر به انجام این فعالیت‌ها نیست.

وی ادامه داد: از سال گذشته، پرونده‌ی ۸۰ درصد مددجویان بهزیستی استان به مراکز مثبت زندگی واگذار شده و خدمات مددجویان توسط این مراکز ارائه می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ مرکز مثبت زندگی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که ۸۰ واحد از آنها در مشهد مستقر می‌باشند و ۲۵ واحد از این تعداد در مناطق حاشیه‌ای هستند.

 به گفته دکتر فیروزی، اورژانس اجتماعی، بخش مهمی از فعالیت اجتماعی بهزیستی را پوشش می‌دهد و کارشناسان این بخش، افراد در معرض خطر را از مهلکه می‌رهانند و شرایطی را فراهم می‌سازند که آنها را از خطر و آسیب در امان نگه دارد.

حضور مدیران بهزیستی استان در بین نمازگزاران مسجد محله میثم شمالی مشهد

به محض اطلاع از خطر در خانواده با ۱۲۳ تماس بگیرید

وی خطاب به نمازگزاران و اهالی محله گفت: شما یا خانواده و همسایگان‌تان، به محض اطلاع از هر موردی که احساس می‌کنید فردی در خطر قرار دارد، با شماره ۱۲۳ تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین فرصت ممکن، کارشناسان و مددکاران این مرکز در خدمت شما قرار گیرند.

فیروزی یادآور شد: اقدام به خودکشی، آسیب‌زدن به خانواده، بحران روابط زوجین، کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری از جمله مواردی است که اورژانس اجتماعی در آن مداخله می‌کند.

وی همچنین به مشاوره تلفنی رایگان تحت نظارت بهزیستی اشاره کرد و گفت: ۲۰ روان‌شناس در مقاطع دانشگاهی کارشناسی و کارشناسی ارشد در گرایش‌های مختلف به صورت تلفنی و ۱۲ ساعت در طول روز در خدمت مردم هستند و هر کسی که احساس مشکل یا اختلالی در روابط بین فردی، درونی، روانی یا خانوادگی می‌کند می‌تواند با شماره ۱۴۸۰ با این مرکز متصل و از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های روان‌شناسان متخصص، استفاده کند.

حضور مدیران بهزیستی استان در بین نمازگزاران مسجد محله میثم شمالی مشهد

از ۱۰۰۰ کودک کار و خیابان ۷۵۰ نفر فرزندان مهاجرین هستند

مدیر کل بهزیستی همچنین به موضوع کودکان کار و خیابان اشاره کرد و گفت: بیشتر کودکان ساماندهی شده در مناطق حاشیه‌ای مشهد زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: از ۱۰۰۰ کودکی که از آبان‌ماه سال ۹۹ تا دی‌ماه امسال ساماندهی شده‌اند ۷۵۰ نفرشان فرزندان مهاجرین غیر ایرانی هستند که این موضوع، نشان دهنده‌ی اهمیت موضوع مهاجرین و رسیدگی به وضعیت خانوادگی آنها است.

وی همچنین از برقراری مستمری برای ۶۰ درصد از معلولین استان خبر داد و گفت: متأسفانه به خاطر افزایش تورم در دو سه سال اخیر، تلاش‌های مدیران ارشد سازمان بهزیستی در افزایش بسیار زیاد مستمری‌ها، کم‌رنگ شد و مددجویان عزیزمان نتوانستند طعم شیرین افزایش مستمری‌ها را بچشند.

فیروزی یادآور شد: قبلا مستمری‌ها از ۵۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان بود ولی حالا حداقل مستمری یک نفر از ۱۵۰ هزار تومان آغاز و تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه هم می‌رسد که در یک تاریخ مشخص در هر ماه به صورت متمرکز و از خود سازمان بهزیستی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

شایان ذکر است در این برنامه، نمازگزاران و اهالی محله که در مسجد حضور داشتند با طرح مشکلات و مسائل خود در حوزه وظایف بهزیستی، خواستار پیگیری این مشکلات شدند که مدیران حاضر نیز در این خصوص قول مساعد دادند.

حضور مدیران بهزیستی استان در بین نمازگزاران مسجد محله میثم شمالی مشهد

کد خبر 50821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد