ارتقاء تعامل سازمان بهزیستی با اداره کل ایرانیان خارج از کشور

جلسه هم اندیشی پیرامون استفاده از ظرفیت متقابل سازمان بهزیستی و ایرانیان خارج از کشور با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی و به میزبانی اداره کل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، احسان جعفری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور در این جلسه ضمن اشاره به افزایش تقاضا برای فرزندپذیری از سوی ایرانیان غیر مقیم، گفت: می‌توان با ابتکارهایی که این سازمان در نظر گرفته است و با هدایت وزارت امور خارجه به تسهیل این امر نیکوکارانه پرداخت.

وی افزود: با توجه به تجربیات بسیار خوب این سازمان در حوزه های مختلف توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری، آماده انتقال دانش و تجربه به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه هستیم.

الهه فروزنده مدیر گروه امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور در خصوص فعالیت سازمان بهزیستی و همکاری بیشتر با وزارت امور خارجه در حوزه‌های مرتبط از جمله اعطای مجوز به سمن‌های ایرانی در خارج از کشور و امکان شروع فعالیت به صورت پایلوت در دو یا سه کشور برای مشارکت و همکاری در طرحهای انسان‌دوستانه سازمان بهزیستی توضیحاتی ارائه کرد.

نصرت‌الله مالکی، مدیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نیز با تأکید بر هدفمند و ساختارمند بودن تعامل میان مراکز خدمت رسان داخلی با ایرانیان خارج از کشور برای افزایش بهره‌وری، پیشنهاد خود را در زمینه ساماندهی این تعاملات بیان داشت.

وی همچنین بر ارسال مکتوب نظرات و طرحها از سوی سازمان بهزیستی به دبیرخانه شورای عالی ایرانیان بمنظور در جریان قرار گرفتن نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و هماهنگی با اعضای کارگروه‌ها تاکید کرد.

در این جلسه مشاور معاونت کنسولی نیز با بیان این نکته که برگزاری شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با روی کار آمدن دولت سیزدهم پس از وقفه‌ای چند ساله نوید بخش پیوند بیش از پیش ایرانیان غیر مقیم با وطن خواهد شد، عنوان کرد، چگونگی بهره‌مندی از ظرفیت سازمان بهزیستی در یکی از کارگروه های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور مورد بررسی کارشناسی قرار خواهد گرفت.  

در این جلسه،  مدیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی، مشاور معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان، دستیار مدیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، رئیس گروه امور بین الملل سازمان بهزیستی و کارشناس اداره امور علمی، فناوری و فرهنگی ایرانیان خارج از کشور حضور داشتند.

کد خبر 50673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد