ساخت ۴ هزار واحد مسکونی برای خانوار دارای ۲ فرزند معلول با مشارکت بنیاد مستضعفان

رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای اداری بهزیستی استان بوشهر، گفت: به زودی تفاهمنامه احداث و ساخت ۴ هزار واحد مسکن برای خانوار دارای ۲ فرزند معلول با بنیاد مستضعفان امضاء می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای اداری بهزیستی استان بوشهر، گفت: خدمت همکاران در بهزیستی بسیار باارزش است و دعای خیر مددجویان را به همراه دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، سیاست سازمان در پیشبرد اهداف را منوط به نظرات تخصصی تمامی کارشناسان در همه عرصه‌ها عنوان کرد و گفت: در این زمینه قطعاً نظرات ارزنده همکاران بررسی می‌شود و از پیشنهادات و نکات کلیدی بیان‌شده آنان استفاده خواهیم کرد.

وی درخصوص مسکن مددجویان، تصریح کرد: با رایزنی‌هایی که با رئیس بنیاد مستضعفان صورت گرفته به زودی تفاهمنامه احداث و ساخت تعداد ۴۰۰۰ واحد مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول آغاز خواهد شد.

قادری، موضوع مراکز مثبت زندگی را یکی از موضوعات بسیار مهم و حساس دانست و گفت: در اجرای این مهم نگاه خلاقانه وجود داشته است تا در قالب یک پنجره واحد، خدمات بهزیستی را براساس دولت الکترونیک و تسهیلگری در تعامل مددجو و بهزیستی ارائه کنند که باید در روند ادامه کار با دقت فراوان به این مسئله نگاه کرد.

در ادامه دکتر «علیرضا حاجیونی» مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گزارشی از فعالیت‌های تخصصی انجام شده به جامعه هدف ارائه داد و افزود: در استان بوشهر تعداد ۲۳ هزار معلول وجود دارد که ۲ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر، افزود: در بحث حوزه امور اجتماعی، ۵ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند که در این میان یکهزار زن سرپرست خانوار، ۲۲۰ دانشجو، ۲۴۰ کودک تحت پوشش و تعداد ۵۰۰ کودک تحت‌نظر خانواده‌ها از خدمات تخصصی بهزیستی استان استفاده می‌کنند.

وی در خصوص غربالگری شنوایی در استان بوشهر، افزود: با فعالیت ۱۴ پایگاه فعال، ۱۰۶ درصد پیشرفت و فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

حاجیونی، ادامه داد: از اول طرح نهضت تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول در قالب خودمالکی و احداث شده قبل از سال ۹۴، تعداد ۳۴۲ واحد تعیین و تکلیف شد که ۳۰۰ واحد آن واگذار شده است؛ همچنین تعداد ۳۲۳ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی سفت‌کاری و نازک‌کاری  در سطح استان بوشهر برای گروه‌های هدف تحت پوشش در دست احداث است.

مدیرکل بهزیستی بوشهر با توجه به شروع کار مراکز مثبت زندگی در استان، یادآور شد: هم‌اکنون ۳۶ مرکز فعال در استان در راستای ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف وجود دارند که در این میان نیازمند اعتبارات ویژه به این مراکز احساس می‌شود.

یادآوری می‌شود، جلسه شورای اداری بهزیستی استان بوشهر با حضور «علی‌محمد قادری» معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، «علیرضا انجلاسی» مشاور رئیس و مدیرکل دفتر ریاست سازمان بهزیستی کشور، «علیرضا حاجیونی» مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از مدیران ستادی و استانی در سالن اجتماعات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

کد خبر 50623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد