نشست هم اندیشی  رئیس سازمان بهزیستی کشور با کارکنان بهزیستی خوزستان

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به همراه علیرضا انجلاسی مشاور رئیس در امور توسعه و نظارت بر برنامه ها ی سازمان بهزیستی در سفر یک روزه به استان خوزستان شامگاه امروز در نشست هم اندیشی با مدیران و کارکنان بهزیستی استان خوزستان شرکت کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران بهزیستی خوزستان گفت: هدف از این دیدار ،هم اندیشی بین بخشی و رسیدن به سطوح کارشناسی در سطح شهرستانهاست تا بتوانیم از نزدیک در جریان چالش هایی که در مواجهه با مخاطبین خود که عمدتا آسیب دیدگان اجتماعی و افراد دارای معلولیت هستند، قرار بگیریم.

علی محمد قادری با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی یک سازمان پرکار، پرماموریت و دارای فعالیت های خاص است افزود: از جمله چالش های ما در سازمان بهزیستی  کافی نبودن  منابع و میزان پاسخگویی در فرآیندها و ماموریت هایی است که به ما سپرده می شود.

وی با تاکید بر لزوم مطالبه گری از دستگاه های همکار در قانون ششم توسعه بیان داشت: به لطف الهی و با همکاری همه ی همکاران در سراسر کشور هیچ موضوعی در سازمان بهزیستی دچار بن بست نخواهد شد.

 قادری بومی سازی دستورالعمل ها را در حوزه ی آسیب های اجتماعی امری ضروری دانست و عنوان کرد: آسیب های اجتماعی در هرکجا نیازمند نگاهی دقیق، بومی و حرفه ای است و باید آیین نامه ها مطابق شرایط روز و به دور از نگاه آرمانی تنظیم و اجرا شوند.

وی با اشاره به عدم وجود اعتبار کافی برای برخی از برنامه های سازمان بهزیستی بیان داشت: ضمن افزایش قدرت چانه زنی خود در سطح استان برای جذب اعتبارات بیشتر، صرفه جویی را به عنوان مقدمه رشد و تحول در دستور کار خود قرار دهید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور مددکاری را مهم ترین مسئولیت بهزیستی عنوان کرد و گفت: مددکاری مطابق با پروتکل های دین اسلام یعنی به کارگیری مهارت در کنار تخصص، گرانبهاترین رسالتی است که بر عهده داریم و باید نسبت به حفظ و انجام آن بکوشیم.

علی محمد قادری در پایان افزود: ارتباط با مردم، شفافیت فعالیت ها و مردمی بودن به منظور وفق یافتن با مددجو، موضوعی  است که باید در تمام سطوح سازمان بهزیستی پیگیری شود.

مدیر کل بهزیستی خوزستان در این نشست ضمن اشاره به فعالیت های بهزیستی در سه حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری گفت: در حال حاضر ۸۰ هزار معلول و ۳۰هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خوزستان هستند.

غلامرضا صدیق راد ضمن اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در ۲۱ شهرستان استان افزود: ۷۰کمپ ماده ۱۵ زیر نظر بهزیستی استان در حال فعالیت هستند.

وی  با تاکید بر اهمیت غربالگری شنوایی نوزادان گفت: استان خوزستان جز ۴ استانی است که کاشت حلزون در آن انجام می شود و تاکنون ۶۰۰ عمل کاشت حلزون را به صورت موفق انجام داده ایم.

صدیق راد ضمن تاکید  بر اهمیت مسائل معنوی و فرهنگی در ساختارهای اجتماعی گفت: کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نیازمند آموزش فرهنگی هستند و می بایست بر این موضوع توجه ویژه شود.

وی در پایان  افزود :مددکاری حمایتی_توانبخشی از مهمترین مسائلی است که در خدمتگزاری به افراد دارای معلولیت و خانواده های بی سرپرست نقش اساسی دارد.

کد خبر 50560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد