در رسانه | معتادان گنابادی ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال گرفتند

گناباد-ایرنا- رییس اداره بهزیستی گناباد از پرداخت ۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۴۲ نفر از معتادان بهبود یافته این شهرستان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

علی آراسته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه معتادان بیکار بعد از درمان در کمپهای ترک اعتیاد، برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به مسوولان ذیربط معرفی می شوند، تصریح کرد: تسهیلات فوق به معتادان بهبود یافته ترخیص شده از کمپهای ترک اعتیاد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد اعتبارات اشتغال بهزیستی در همین مدت در این بخش پرداخت شده است، گفت: با رایزنی‌ با کارفرمایان و متصدیان واحدهای تولیدی و خدماتی، برای ایجاد اشتغال این افراد تلاش می شود.

رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: برخی بیکاری فرد را از عوامل مهم گرایش به اعتیاد می دانند ولی  شرایط سخت کاری هم منجر به سوق دادن افراد به سمت اعتیاد می شود.

وی تصریح کرد: اعتیاد یک آسیب اجتماعی است که اگر به درمان آن توجه اساسی نشود، تبعات آن خود فرد معتاد و خانواده وی و حتی جامعه را درگیر می کند،  پیشگیری از اعتیاد از اهمیت زیادی برخوردار است و باید از همه ظرفیتهای موجود در این زمینه بهره برد.

آراسته با اشاره به فعالیت چهار کمپ ترک اعتیاد با ظرفیت ۱۵۰ نفر و یک کمپ بانوان با گنجایش ۲۰ نفر در گناباد گفت: یک سوم معتادان تحت درمان در این کمپها مربوط به شهرستانهای اطراف هستند که برای ترک اعتیاد به این مراکز مراجعه می کنند.

پنج هزار و ۵۰۰ مددجو زیر پوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و ۱۳ مرکز خیریه برای جلب مشارکتهای مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت دارند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

کد خبر 50534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد