شهریار| برگزاری سومین جلسه باشگاه مدرسان روانشناسی  در فاز سوم شهر  اندیشه

رئیس اداره بهزیستی شهریار اظهار داشت: پیشگیری آسانترین و کم هزینه ترین روش در جلوگیری از آسیب ها و انواع خطرهای پیش روست و سبب کاهش هزینه های سنگین انسانی، مادی و معنوی در خانواده و جامعه می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، سومین جلسه باشگاه مدرسان روانشناسی در سال جاری با حضور معاونت پیشگیری بهزیستی شهریار، محبوبه زرین قلم و منصور قره باغی مدرسین این باشگاه و روانشناسان شهرستان با موضوع  یادگیری مهارتهای زندگی در کاهش آسیبهای اجتماعی  با همکاری شهرداری اندیشه در سالن جلسات این نهاد برگزار شد.
 
رئیس اداره بهزیستی شهریار در حاشیه این جلسه ضمن اهمیت به مقوله پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در فرزندان  عنوان کرد: پیشگیری آسانترین و کم هزینه ترین روش در جلوگیری از آسیب ها و انواع خطرهای پیش روست و سبب کاهش هزینه های سنگین انسانی، مادی و معنوی در خانواده و جامعه می شود.  

داود فهیم راد افزود: در این میان نقش مهارت های زندگی در پیشگیری، بسیار با اهمیت و اساسی است و آموزش مهارت‌های زندگی و خود مدیریتی و تاب‌آوری به نوجوانان و جوانان به خصوص در محلات آسیب دیده، عامل مهمی در زمینه ارتقا سلامت روانی جامعه است و در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، اهمیت بسزایی دارد.

در ابتدای جلسه باشگاه مدرسان روانشناسی بهزیستی شهریار، منصور قره باغی به بررسی فلسفه آسیب شناسی و جایگاه روانشناسی و آسیب شناسی تخصصی پاتولوژی آسیبهای جامعه از جمله اعتیاد، طلاق و فضای مجازی اشاره نمود.

در ادامه نیز محبوبه زرین قلم به بیان یادگیری مهارتهای زندگی مانند مهارت حل مسئله و مسیریابی زندگی بهینه  در کاهش آسیبهای اجتماعی پرداخت و افزود: بکار بگیری از مهارتهای لازم می تواند بطور اساسی در کاهش آسیب ها مثل استفاده از مهارت (نه) گفتن به آسیبهای اعتیاد و افزایش جرات مندی فرزندمان به سیگار و غیره اثر بخش باشد.

در ادامه کارگاه روانشناسان در جلسه در خصوص مورد نظر، نظرات علیم و کارشناسی خود را بیان نموده و به تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 50505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد