اشتغال، یکی از مشکلات اصلی جامعه ناشنوایان است

مدیرکل، معاون مشارکت‌های مردمی و معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان، از انجمن خانواده ناشنوایان بازدید و با توانخواهان ناشنوا گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی اصفهان، ولی‌اله نصر،گفت: ناشنوایی یکی از شدیدترین معلولیت‌ها بوده و بدست آوردن شغل مناسب یکی از مشکلاتی است که این افراد با آن دست به گریبان هستند.

وی با بیان اینکه، اشتغال، دغدغه بسیاری از جوانان امروز است، افزود: بدست آوردن شغل مناسب برای ناشنوایان کشور به دلیل شرایط جسمانی که دارند بسیار سخت‌تر از دیگران بوده  و حمایت همه جانبه مسئولان را می‌طلبد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با ابراز خرسندی از سطح پیشرفت تحصیلی ناشنوایان گفت: جامعه ناشنوایان نسبت به گذشته از نظر تحصیلات، پیشرفت بسیاری داشته و در مقاطع مختلف تا دکترا فارغ‌التحصیل داشته است اما متاسفانه مشکلات ساختاری در تامین شغل برای آنان همچنان بعد از گذشت سال‌ها وجود دارد.

نصر با تاکید بر اینکه، مسئولانی که مسئولیت‌پذیر نبوده و تنها به قول و وعده اکتفا می‌کنند، دارای معلولیت هستند، گفت: لازم است؛ مسئولان دیدگاه خود را به جامعه ناشنوایان تغییر داده و به توانایی کار ناشنوایان اعتقاد داشته باشند چرا که عدم اطمینان و اعتماد به توانمندی‌های آنان باعث سلب پیشرفت و حق اشتغال شده و آنان را محروم می‌سازد.

به گزارش روابط عمومی، در حاشیه این دیدار صمیمی، توانخواهان ناشنوا به بیان مشکلات پیرامون خود پرداختند.

کد خبر 50341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد