برگزاری مسابقه بوچیای خانوادگی

بمناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سپهبد سلیمانی یک دوره مسابقه بوچیای خانوادگی در قم برگزار شد.

دفتر تربیت بدنی  اداره کل بهزیستی استان قم به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دلها شهید سلیمانی تحت عنوان پهلوان میدان  اقدام به برگزاری یک دوره مسابقه بوچیا خانوادگی با حضور ورزشکاران و خانواده آنها( 30 نفر) نمود .

در پایاناین مسابقه که در  علم الهدی هیات جانبازان معلولین  برگزار شد به نفرات شرکت کننده جوایز نقدی از طرف بهزیستی اهداء گردید.

بوچیا نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی است. ورزش بوچیا در اصل برای افراد دارای فلج مغزی طراحی شده بود، اما درحال‌حاضر توسط ورزشکارانی با معلولیت‌های چندگانه و شدید حرکتی همانند آتروفی عضلانی نخاعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رشته ورزشی توسط کمیته بین‌المللی بوچی و زیر نظر انجمن بین‌المللی تفریحات و ورزش‌های فلج مغزی اداره می‌گردد؛ ورزشکاران برحسب توانایی‌های فیزیکی و عملکردیشان در یکی از 4 کلاس ورزشی BC1-BC4 به رقابت می‌پردازند؛ هدف این بازی پرتاب توپ‌های رنگی به نزدیکی توپ سفید (جک‌بال) می‌باشد. شرکت‌کنندگان می‌توانند توپ‌ها را برحسب توانایی‌هایشان با دست یا پا و یا در ناتوانی‌های شدید با سر و با یک وسیلهٔ کمکی (رمپ) پرتاب نمایند؛ و در پایان هر دور، داور بر اساس میزان نزدیکی توپ‌ها به جک‌بال به بازیکنان امتیاز می‌دهد؛ این ورزش نیاز به هماهنگی اندام، پردازش سیستم عصبی مرکزی، کار گروهی، و کنترل هیجانی دارد و کیفیت زندگی بسیاری از اشخاص دارای فلج مغزی از طریق شرکت در این بازی و ارتباط با مردم و دوستان جدید افزایش یافته است

کد خبر 50213

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد