فیروزه | کسب رتبه برتر کتابخوانی شهرستان فیروزه توسط یک معلول ذهنی

یک معلول ذهنی اهل شهرستان فیروزه، رتبه برتر کتابخوانی این شهرستان را از آن خود کرد.

به گفته مسؤول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فیروزه، سجاد توزندجانی، در ۱۰ سال گذشته عضو فعال کتابخانه شهید بهشتی بوده و در این مدت ۷۱۰ جلد کتاب از این کتابخانه به امانت گرفته است.

حسن شریفی که در مراسم هفته کتاب، از این جوان دارای معلولیت ذهنی تجلیل کرد گفت: وی سال‌هاست که عضو فعال کتابخانه عمومی شهید بهشتی است و امسال تا پایان ماه نهم ۱۷۰ جلد کتاب از کتابخانه به امانت گرفته و مطالعه کرده است.

به گفته مددکار بهزیستی شهرستان فیروزه، سجاد در ارزیابی اولیه کمیسیون تشخیص معلولیت بهزیستی که در سال ۹۱ برگزار شده معلول ذهنی خفیف بوده اما بر اساس نرم عمومی معلولیت‌های ذهنی، این افراد با گذشت زمان، درجه معلولیت‌شان بیشتر می‌شود.

فاطمه امیرگان گفت: سجاد همیشه فعالیت‌های هنری خوبی داشته و علاوه بر کتابخوانی، نقاشی می‌کند و نوشته‌هایی هم دارد.

سجاد توزندجانی در سال ۷۶ متولد شده و به گفته مسؤول روابط عمومی بهزیستی فیروزه، اکنون از مدارس استثنایی نیشابور، در مقطع دیپلم فارغ التحصیل شده است.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و کتابخوانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با تأیید موفقیت این معلول ذهنی فیروزه‌ای گفت که در شهرستان فیروزه در مراسم هفته کتاب از وی تقدیر شده است.

احسان سیفی افزود: موفقیت ایشان در سطح شهرستان فیروزه چشم‌گیر بوده و برای مسؤولین کتابخانه‌های شهرستان نیز جای شگفتی داشته است.

وی با یادآوری اینکه بیشتر کتاب‌های امانت‌گرفته‌ی سجاد، در مقطع کودک و نوجوان بوده گفت: با توجه به معلولیت ذهنی ایشان، فعالیت مطالعاتی او بسیار عالی بوده و می‌تواند سرمشق افراد غیر معلول در گرایش به کتاب و کتابخوانی باشد.

کد خبر 50173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد