دسترسی به آتش‌نشانی برای ناشنوایان اصفهان فراهم شد

ناشنوایان در زمان امدادخواهی به علت عدم توانایی در تکلم قادر به برقراری تماس صوتی با مراکز درمانی، آتش‌نشانی و پلیس نیستند و این موضوع می‌تواند مشکلات جبران‌ناپذیری داشته باشد، خوشبختانه این موضوع در اصفهان مرتفع شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم، حدود ۷۰ میلیون ناشنوا در جهان وجود دارد که بیش از ۸۰ درصد آنان  در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند. افرادی که روزانه با مشکلات و چالش‌های فراوان دست و پنجه نرم می‌کنند و مشکلاتشان فراتر از نشنیدن صداها و وقایع اطراف است.   ۸۰۰ نفر عضو انجمن ناشنوایان اصفهان هستند و حدود ۲ هزار نفر به وسیله این انجمن حمایت می‌شوند، ناشنوایان در انجمن با هم زبان‌های خود وقت می‌گذارند و زبان اشاره را در کلاس‌های آموزشی یاد می‌گیرند.

یکی از مشکلات آنان در زمان امدادخواهی است که به علت عدم توانایی در تکلم قادر به برقراری تماس صوتی با مراکز درمانی، آتش‌نشانی و غیره نیستند و این موضوع می‌تواند مشکلات فراوان و جبران‌ناپذیری برای آنها رقم بزند.

دسترسی به آتش نشانی برای ناشنوایان اصفهان فراهم شد

مدیرعامل انجمن خانواده ناشنوایان استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به موضوع مشکل امدادخواهی ناشنوایان در مواقع خطر با مراکز امدادی، اظهار داشت:  ناشنوایان و کم شنوایان اقلیتی از جامعه هستند که نیازهای خاص اجتماعی دارند و دسترسی به خدمات اجتماعی یکی از نیازهای این گروه است.

آیگین عباسی افزود: در شهر اصفهان خوشبختانه ناشنوایانی هستند که درد همنوعان را حس می‌کنند و در زمینه دسترسی به نیازهایشان پیگیری‌های خوبی دارند، دسترسی به اورژانش، پلیس ۱۱۰ و خدمات آتش نشانی از مواردی است که برای ناشنوایان فراهم شده است.

وی با بیان تازه‌ترین اقدامات انجام شده برای امدادخواهی این قشر، گفت: توسط سازمان آتش نشانی شهر اصفهان شماره تلفن همراه ۰۹۳۵۴۴۴۴۲۵۹ به منظور دسترسی به خدمات آتش‌نشانی برای ناشنوایان شهر اصفهان اختصاص داده شده است.  

مدیرعامل انجمن خانواده ناشنوایان استان اصفهان ادامه داد: دسترسی به خدمات آتش‌نشانی برای همه افراد جامعه امری بسیار ضروری است که متاسفانه در این زمینه برخی از گروه‌های جامعه نمی‌توانند از این خدمات بهره‌ای ببرند و یکی از این گروه‌ها، افراد ناشنوا و کم‌شنوا هستند که به دلیل عدم امکان برقراری تماس صوتی با مراکز مورد نظر برای امداد خواهی دچار مشکل هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر انجمن خانواده ناشنوایان اصفهان، سازمان آتش‌نشانی شهر اصفهان برای حل این موضوع، یک شماره تلفن همراه متصل به سامانه خدمات آتش‌نشانی برای ناشنوایان و کم شنوایان در نظرگرفته که این افراد بتوانند از طریق  شماره ایرانسل ۰۹۳۵۴۴۴۴۲۵۹  امدادخواهی خود را با ارسال پیامک و ارائه آدرس متنی یا لوکیشن از طریق واتساپ اعلام کنند.

عباسی با اشاره به خدمات این سرویس، اظهار داشت: با همکاری سازمان آتش نشانی خدماتی از جمله مقابله با هرگونه آتش‌سوزی، نجات محبوس شدگان در زیر آوار ساختمان، خودروی تصادفی، آسانسور، مقابله و پیشگیری از سقوط اجسام و درخت از ارتفاع و احتمال خطر برای شهروندان، نجات سقوط کنندگان در چاه، کانال آب، رودخانه، سد، استخر، مقابله با حیوانات وحشی و موذی، نجات مصدومین حوادث چرخ گوشت، حلقه‌های فلزی، تسمه نقاله، دستگاه‌های برش و کارخانه‌ای و تمامی موارد دیگری که در آن جان و مال شهروندان در معرض خطر باشد به ناشنوایان ارائه می‌شود.

وی افزود: پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در کلیه تصرفات شهری، مقابله با حوادث مواد شیمیایی خطرناک (هزمت HAZMAT ) و علاوه بر این، آتش‌نشانی وظایف جنبی دیگری نیز دارد که تعیین صلاحیت و ایمنی برخی شرکت‌ها، افراد و ساختمان‌ها از آن جمله ‌است.

وظیفه آتش‌نشانی کمک به همه افراد جامعه است

سخنگوی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در گفت‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه وظیفه آتش‌نشانی کمک به همه افراد جامعه است، گفت: خوشبختانه برای ناشنوایان اصفهانی این امکان به دست آمده تا بتواننددر زمان احساس خطر با آتش نشانی تماس و امدادخواهی کنند.

فرهاد کاوه‌آهنگران افزود: ناشنوایان اصفهانی می‌توانند با تماس با شماره تلفن شماره ایرانسل ۰۹۳۵۴۴۴۴۲۵۹  امدادخواهی خود را با ارسال پیامک و ارائه آدرس متنی یا لوکیشن از طریق واتساپ اعلام کنند و در اولین فرصت امدادرسانی به آنها انجام خواهد شد.

به گزارش تسنیم، ناشنوایان با مشکلات فراوانی از جمله معیشت، اشتغال، آموزش و موارد دیگری رو به رو  هستند که امید است با پیگیری‌های مستمر مسئولان و دست اندرکاران دولت مشکلات آنها روز به روز کمتر شود. از آنجایی که برخی از مشکلات شنوایی در زمان طلایی رشد کودک قابل مرتفع شدن است بنابراین فرهنگ‌سازی و آموزش خانواده‌ها می‌تواند تا حدی از بروز این موضوع جلوگیری کند.

کد خبر 50077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد