عدم دریافت مستمری از ارگانهای دیگر یکی از شروط پذیرش زنان سرپرست خانوار است 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان عدم دریافت مستمری از ارگانها و سازمانهای حمایتی، اعم ار مستمری بازماندگان، بازنشستگی و از کار افتادگی قانون استخدام کشوری، لشگری یا تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستایی و عشایری رایکی از شرایط پذیرش زنان سرپرست خانوار در بهزیستی عنوان نمود و گفت: بهزیستی حمایت های مستمر و غیر مستمر چون بیمه اجتماعی، درمان، کمک هزینه تحصیلی و ...را ارائه می کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی عنوان کرد:  زنان سرپرست خانواری که به دلایلی چون فوت، مفقود الاثر بودن، متواری بودن، آسیب های اجتماعی و از کار افتادگی بالای ۶۶ درصد همسران  قادر به تامین زندگی خود نباشند می توانند تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند.

محمدی از دیگر شروط پذیرش زنان سرپرست خانوار را  سکونت حداقل ۶ سال در همان شهر معرفی کرد و افزود: همچنین فرزندان پسر تا رسیدن به ۱۸ سال و فرزندان دختر تا زمان ازدواج تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد :ارائه خدمات آموزشی و اشتغال شامل حرفه آموزی و آموزش های مرتبط در راستای توانمندی سازی خدمت گیرندگان و کاریابی و اشتغال بخشی از اقدامات بهزیستی در رابطه با این بانوان است و در زمینه اشتغال نیز مددکاران از فرصت های اشتغال موجود در سازمان ها اعم از دولتی و غیر دولتی برای زنان سرپرست خانوار استفاده می کنند.

وی افزود: در راستای دستیابی مددجویان به استقلال اقتصادی و تسهیل در ایجاد اشتغال پایدار یکی دیگر از برنامه های توانمندسازی خدمت گیرندگان تحت پوشش بهزیستی، بهره مندی از وام خود اشتغالی است که این تسهیلات صرفاً به مددجویان نیازمند بیکار  جویای کار واقع در رده سنی اشتغال ۱۸ تا ۵۰ سال به شرط عدم از کارافتادگی و محدودیت ذهنی و اعصاب روان شدید با ارائه مدرک فنی حرفه ای و جواز کسب قابل پرداخت است.

وی همچنین اضافه کرد: از کارفرمایانی که تمایل به پذیرش زنان سرپرست خانوار در مجموعه کاری خود دارند نیز حمایت می‌شود، که ازجمله این حمایت‌ها پرداخت وام‌های کم‌بهره ۴درصد است، به‌ طوری‌که در ازای پذیرش هر زن سرپرست خانوار، وام قرض الحسنه به کارفرما تعلق می‌گیرد و یا حق بیمه کارفرما را بهزیستی تأمین می‌کند.

این مقام مسئول گفت: تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس، حمایت های اجتماعی از زنان سرپرست خانوار، فراهم کردن زمینه اشتغال و آموزش های مهارت زا، کارآفرینی و کسب و کار خـانگی از جمله راهکارهایی است که باید در قبال زنان سرپرست خانوار با جدیت دنبال شود.

کد خبر 49847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد