مدیر کل: حرکت‌های خیرین بهزیستی بعد از فرمایش رهبری تسریع شده است

۵۰۰ سری جهیزیه و ۱۰۰ دستگاه ویلچر طی مراسمی با حضور مدیران بهزیستی کشور در مجموعه توانبخشی همدم مشهد، به مددجویان نیازمند تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی اهدا شد.

این مراسم شب گذشته و با حضور مسؤولان مشهد و بهزیستی استان و مسؤولان دو مؤسسه خیریه که این اقلام را اهدا کرده بودند برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی در این مراسم با ذکر تاریخچه‌ای از تشکیل سازمان بهزیستی در ابتدای انقلاب اسلامی، این سازمان را مجموعه‌ای از فعالیت‌های دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد تعریف کرد که برای رفاه و معیشت اقشار آسیب‌پذیر و رفع نیازهای آنان انجام می‌شود.

مسعود فیروزی گفت: امروز با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، جلوه‌هایی از این مشارکت مردمی در رفع نیازهای مددجویان را شاهد بودیم که احداث اولین هتل تراز معلولین کشور در مشهد و اهدای اقلام مورد نیاز مددجویان و ازدواج آسان توسط خیرین، از جمله‌ی این جلوه‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: امروز شاهد اهدای ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان بهزیستی هستیم که از سوی مؤسسه‌ی خیریه آبشار عاطفه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام اهدای ۲۷ هزار ویلچر به مددجویان نیازمند در سراسر کشور را در دستور کار خود قرار داده که سهم استان خراسان رضوی از این هدیه‌ی انسان‌دوستانه، ۲۶۰۰ دستگاه است که امروز به صورت نمادین ۱۰۰ دستگاه به این عزیزان اهدا می‌گردد.

به گفته‌ی فیروزی، اعتبارات بهزیستی خراسان رضوی با داشتن جامعه‌ی هدفی معادل ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت استان، برای رفع و تأمین نیازهای این جمعیت بزرگ کافی نیست.

وی ادامه داد: با مشارکت و هم‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد و اعتبارات دولتی می‌توانیم بخشی از مشکلات این عزیزان را مرتفع نماییم.

وی زندگی جامعه را به چرخه‌ی حیات اجتماعی تشبیه کرد و گفت: اگر هر بخش از اکوسیستم اجتماعی، دچار مشکل باشد، سایر بخش‌ها از آن متأثر خواهند شد و بدون توسعه هماهنگ و متوازن اجتماعی، توسعه‌ی پایدار اتفاق نخواهد افتاد.

فیروزی با  بیان اینکه امیدواریم همیشه شاهد این مجالس باشیم گفت: این مراسم، فرصتی است تا بر دستان این نیک‌اندیشان  بوسه بزنیم و از آنها قدرشناسی کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد مؤمنانه در رفع نیازهای محرومین گفت: این فرمایش آقا، حرکت‌های جمعی و اقدامات جهادی و انقلابی را در سال‌های اخیر، سرعت بخشیده و جلوه‌های متنوعی از کارهای خیر فراگیر را به منصه ظهور رسانده است.

کد خبر 49313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد