کاشان| سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کاشان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در همایش بنیاد خانواده گفت: سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است.

در همایشی که با همکاری نیروی انتظامی ، اداره بهزیستی ، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و شورای هماهنگی هیئات مذهبی کاشان در آستانه ایام فاطمیه سلام الله علیها و در راستای اجرای مصوبات کمیته پیشگیری، کنترل و کاهش طلاق شهرستان و با هدف آگاهسازی امامان جماعت مساجد و فعالین در هیئات، در خصوص تقویت تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه طلاق برپا شد، آیت الله سلیمانی بالا رفتن سن ازدواج جوانان، کاهش جمعیت، افزایش طلاق و پیری جامعه را ازجمله آسیب‌های در کمین بنیان خانواده اسلامی برشمرد وافزود: جمعیت و نیروی انسانی در جامعه عامل اقتدار، پیشرفت و تعالی است و اگر به دنبال اقتصاد خوب هستیم باید نیروی انسانی قوی داشته باشیم .

وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی و تهاجم فرهنگی برای خانواده‌ها گفت:تحکیم خانواده و سرمایه اجتماعی آن، فرهنگ‌سازی و تقویت تعاملات اخلاقی، خانواده، مقابله با جنگ نرم دشمن، ارائه الگوی اسلامی خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی، خانواده و آسیب‌های اجتماعی و نقش نماز جمعه در تحکیم خانواده ازجمله محورهای بنیاد خانواده است.

همچنین در ادامه سرهنگ بساطی، فرمانده نیروی انتظامی کاشان، با بیان اینکه حال شهرستان کاشان خوب نیست، اظهار داشت: حوزه خانواده به عنوان مهمترین عنصر زندگی بشری است و لازم است بیش از پیش به آن پرداخته شود.

وی افزود: در نیروی انتظامی سعی شده آسیب‌های اجتماعی را احصا کنیم، زیرا آسیب‌های اجتماعی در کاشان کم نیست و در هشت ماهه نخست سال حدود ۸۲هزار تماس با ۱۱۰ کاشان بوده و ۶۰هزار تماس منجر به عملیان پلیسی شده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشان ضمن اشاره به اقدامات دشمن در تزلزل بنیاد خانواده ابراز داشت: مولفه اول تماس‌ها تخلفات راهور است و اولویت دوم نزاع که در فصول مختلف سال ترتیب این دو مولفه متغیر بوده و اغلب اوقات نزاع در رتبه اول قرار دارد و همچنین درگیری با ۲۵ درصد سوم و  مفاسد اقتصادی نیز با ۱۱ درصد  رتبه چهارم تماس‌ها را در بر گرفته است و این مهم جای بحث و کارشناسی دارد.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد نزاع ها در کاشان فردی است، گفت: این مقدار رقم قابل توجهی است و باید مد نظر اهل فن قرار بگیرد چراکه نشان می‌دهد آستانه تحمل مردم کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر اینکه ۸۲ درصد از این نزاع‌ها در خود شهر کاشان رخ میدهد جای بسی تامل است.

کاشان| سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است

کد خبر 49114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد