بیش از ۵۰ درصد خدمات بهزیستی به صورت الکترونیک انجام می شود

مسئول روابط عمومی بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۵ خدمت الکترونیک در قالب سامانه های میز خدمت الکترونیک به آدرس behzisti.ir فعال است و بیش از ۵۰ درصد خدمات بهزیستی به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان رباب موحد با اشاره به اینکه چرخه فعالیت ها در بهزیستی و نحوه خدمات رسانی شفاف است و وجود سامانه های الکترونیکی نقش برجسته ای در این مهم دارد، بیان کرد: در راستای ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و ارتقاء رضایت مندی آنان، خدمات بهزیستی به صورت الکترونیکی ارائه می شود.

وی یادآورشد: متقاضیان و افراد تحت حمایت این اداره کل می توانند با مراجعه به آدرس http://request.behzisti.net درخواست خود را ثبت کرده و کلیه مراحل نتیجه درخواست، به صورت پیامک به شماره موبایل و آدرس ایمیل فرد اطلاع رسانی خواهد شد و اگر فردی در سازمان بهزیستی دارای پرونده نباشد می‌تواند با مراجعه حضوری به میز خدمت بهزیستی شهرستان درخواست تشکیل پرونده بدهد.

این مقام مسئول افزود: سامانه دیده بان به شماره ۱۴۸۲، سامانه ملی فرزندخوادگی، سامانه ارمغان، سامانه دانشجویی، سامانه صدور مجوز مراکز غیردولتی تحت نظارت، سامانه جذب مشارکتهای مردمی، سامانه غربالگری طیف اتیسم، سامانه تصمیم از جمله سامانه های در دسترس جامعه هدف و متقاضیان است.

موحد با اشاره به اینکه تماس با خطوط مشاوره های تلفنی بهزیستی رایگان است، اضافه کرد: متقاضیان مشاوره تلفنی در خصوص مشاوره فردی، خانوادگی، اجتماعی، خانوادگی، تحصیلی، کودک و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج می توانند از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ و متقاضیان دریافت خدمات از اورژانس اجتماعی برای موارد کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری و موارد خودکشی می توانند با شماره ۱۲۳ تماس برقرار نمایند.

مسئول روابط عمومی اداره کل بهزیستی زنجان خاطرنشان کرد: بهزیستی خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ برای دریافت راهنمایی و مشاوره در زمینه ی ارائه راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد، راهنمایی در زمینه درمان اعتیاد و ارجاع به مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد را به صورت رایگان در دسترس همگان قرار داده است و مردم در هر نقطه از کشور می‌توانند با این شماره تماس گرفت و از راهنمایی مشاوران بهره ببرند.

وی به سامانه ی تلفنی دیده بان اشاره کرد و گفت : این سامانه تلفنی بدون نیاز به کد، قابل ارتباط و رایگان است و هر شهروندی از هر نقطه‌ی استان می‌تواند با شماره ۱۴۸۲ تماس گرفته و پیام خود را که ممکن است حاوی پیشنهاد، نظر، انتقاد، شکایت و هر صحبت و ایده‌ی دیگری باشد در این سامانه تلفنی، ثبت کند و با کد پیگیری که ارائه می‌شود می‌تواند آن را پیگیری کند.

کد خبر 48952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد