نشست مدیرکل با نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد

دیدار و نشست دو جانبه مدیرکل و اعضای شورای معاونین بهزیستی استان اصفهان با نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان به منظور تعامل دوجانبه در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، ولی‌اله نصر با اشاره به بیان فعالیت‌های بهزیستی، گفت: بهزیستی در حوزه نابینایان، ناشنوایان، معلولین جسمی حرکتی یک مشاور از بین جامعه هدف و مدیرعامل یکی از مراکز توانبخشی نماینده مطالبه‌گر حقوق افراد دارای معلولیت ذهنی، انتخاب کرده که در جلسات استانداری و جلسات دیگر شرکت کرده و مشکلات را مطرح می‌نمایند.

نصر با بیان اینکه این حرکت، اثرگذاری خیلی خوبی داشته است، افزود: مشاوران در جلسات مختلف با مطالبه‌گری بحق پیگیر مسائل افراد دارای معلولیت در مسائلی چون؛  حمل و نقل رایگان برای معلولین، مناسب سازی اماکن عمومی  و استفاده افراد معلول همچون دیگر شهروندان از خدمات و فضاها از مسئولین استان و شهر هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با ابراز خرسندی از تعامل خیرین با بهزیستی، گفت: استان اصفهان مردم بسیار خوبی دارد و اقبال خوبی که خیرین و مردم نسبت به طرح‌ها، نشان می‌دهند قابل تحسین و قدردانی است. به عنوان نمونه؛ با اجرای یک پویش، ظرف ۲۵ روز تعداد قابل توجهی بخاری برای نیازمندان جامعه هدف تهیه شد.

نصر با اشاره به اینکه بهزیستی استان اصفهان در ارائه در جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی، دید فرا استانی دارد، اظهار کرد: کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت، هرمزگان، پویش نذر آب برای مددجویان سیستان و بلوچستان از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: در رابطه با تامین جهیزیه هم با خیریه حضرت رقیه(س) اقداماتی صورت گرفته است که امیدوار هستیم بزودی شاهد اقدامات شایسته‌ای در این حوزه باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه، هر دو ماه با اجرای یک پویش، خدمات را به جامعه هدف ارائه کرده‌ایم، یادآور شد:  در پویش نذر آب با ارسال ۲۳۰ تانکر، برای مددجویان استان سیستان و بلوچستان و در پویش فصل همدلی در پایان ماه صفر،  ۳۰۰۰ سبد کالا (بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان) بین خانواده‌های نیازمند جامعه هدف توزیع شد.

نصر، سومین پویش اجرایی را، پویش همپای مهربانی اعلام کرد و افزود: با برگزاری چهار اردوی جهادی به غیر از کمک‌های غیرنقدی بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی به مددجویان پرداخت شد.

وی پویش گرمای امید را چهارمین پویش برشمرد و گفت: این پویش به نیت امام رضا(ع) گرما بخش خانه همه ایرانیان برگزار و ۱۰۰۱ بخاری در سرتاسر استان جمع آوری و در قالب اردوی جهادی به روستاهای سردسیر استان بوئین میاندشت، فریدن، فریدونشهر ارسال شد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، گفت: پویش عترت حسینی از پویش‌های در دست اقدام است که به خانواده‌های سادات تحت پوشش بهزیستی هستند کمک خواهیم کرد.

نصر در خصوص مسکن مددجویان گفت: در یکسال اخیر ۱۳۰ واحد مسکن در قالب تفاهم نامه‌های چهار جانبه بین بهزیستی، مسکن و شهرسازی، بیناد مسکن و انجمن خیرین مسکن‌ساز منعقد شده است.

وی افزایش وام اشتغال به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را اتفاقی نیکو و فرصتی مناسب برای مددجویان و کارفرمایان دانست و افزود: کارفرمایانی که معلولین را بکار بگیرند، بهزیستی ۲۳ درصد بیمه سهم کارفرما، ۱۰۰ میلیون وام و بین ۱۰ تا ۵۰ درصد حقوق  معلول را پرداخت می‌کند.  

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به جشنواره "مهرواره مهرآفرینان" گفت: از تمام صاحبان مشاغل  دعوت می‌کنیم که  از مشوق های خوبی که دولت ایجاد کرده استفاده کنند تا مشکل اشتغال مددجویان نیز حل شود.

نصر همچنین با اشاره به فعالیت‌های پیشگیرانه بهزیستی، گفت: هدف اصلی حوزه پیشگیری ارتقاء سلامت روانی اجتماعی با محور پیشگیری از دو آسیب عمده طلاق و اعتیاد در استان است.

وی افزود: حدود ۹۰ مرکز ترک اعتیاد اقامتی در استان تحت نظارت بهزیستی، فعالیت می‌کنند و در مناطق آسیب‌خیز با خودرو و بصورت سیار، روزهای خاصی از هفته به معتادان کارتن خواب، زنان و بچه ها خدمات ارائه می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه مشاوره، یک خط ۱۴۸۰ در دسترس مردم است که می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب برای دریافت خدمات مشاوره در زمینه‌های؛ دینی، حقوقی، مذهبی، تربیتی، زناشویی از مشاوران متخصص مشاوره بگیرند بعلاوه ۳۲۰ مرکز مشاوره در سطح استان داریم که مردم می‌توانند از مراکز استفاده کنند.

خدمت رسانی در بهزیستی به جامعه هدف احیای انسانیت است

در ادامه این نشست، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ضمن تقدیر از خدمات بهزیستی استان، گفت: خدمت رسانی در بهزیستی به جامعه هدف احیای انسانیت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کتاب "پیوند ماندگار"  گفت: استفاده از این کتاب در دوره‌های آموزشی مشاوران، می‌تواند در استحکام بنیاد خانواده تاثیر بسزایی داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد:  ممکن است بعضی از افراد نتوانند برای دریافت خدمات به بهزیستی مراجعه کنند، و شایسته است شما به عنوان مسئول افرادی را برای پیگیری مشکلات و درخواست‌های آنان به کار گمارید چرا که گاهی فقط با یک تماس تلفنی، آرامش و امید به آنها تزریق می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت خیرین استان اصفهان را مهم برشمرد و گفت: استفاده از پتانسیل خیرین می‌تواند جبران کاستی اعتبارات دولتی باشد.

آیت‌الله مهدوی ادامه داد: ارائه گزارش کار به خیرین و همراهی آنان در بازدیدها سبب جلب اعتماد شده و موجب کمک بیشتری از جانب انها به بهزیستی می‌شود. چرا که مردم به انجام کار خیر اشتیاق دارند اما لازمه آن اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تعامل با صدا و سیما برای درج زیرنویس خدمات و اقدامات، تعامل با رسانه‌ها، استفاده از ظرفیت تابلوهای شهری کار را برای ارائه خدمات آسانتر می‌کند.

نشست مدیرکل با نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد

نشست مدیرکل با نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد

نشست مدیرکل با نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد

کد خبر 48917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد