شرکت ۵۰۰ معلول شدید و خیلی شدید در جشنواره ورزشی بهزیستی خراسان رضوی

۵۰۰ فرد دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی و خارج از این مراکز در منازل‌شان اقامت دارند در مسابقات ورزشی سراسری سازمان بهزیستی شرکت کردند.

به گفته معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی این جشنواره در گروه‌های مختلف مددجویی در حوزه‌های سه گانه پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی برگزار می‌شود.

حمیدرضا علیزاده گفت: نابینایان در رشته چرخش توپ دور کمر، ناشنوایان در دو رشته طناب‌زنی و روپایی با توپ، کم‌توانان ذهنی در پرتاب توپ به دیوار، سندرم داونی‌ها در توپ و راکت تنیس روی میز، مددجویان روانی مزمن در پرتاب توپ به دیوار، اوتیسم‌ها در دیپ و بارفیکس، سالمندان در چرخش توپ به دور کمر و توپ و راکت تنیس، جسمی‌حرکتی‌ها با معلولیت‌های دست، پا، و چهار اندام در پوش زدن یا بوچیا، آسیب‌نخاعی‌ها در پوش زدن با ویلچر و سایر مددجویان در رشته‌های مشابه به رقابت پرداختند.

وی هدف از این جشنواره را تقویت رتقای توانمندی های جسمی وروانی اجتماعی جامعه هدف ذکر کرد و گفت: این جشنواره، در خانواده‌ها و مراکز اقامتی معلولین، تحرک و پویایی وسیعی ایجاد کرد و اطرافیان مددجویان چه در مراکز و چه در منازل، همه به تکاپو افتادند که مددجو را برای این جشنواره آماده کنند.

علیزاده گفت: هدف اصلی ما همین تحرک و پویایی بود که خیلی خوب جواب داد و ساعات و روزهای زیادی جریان داشت تا مددجویان کم‌توان را آماده حضور در رقابت‌ها کند.

وی با یادآوری اینکه این جشنواره به صورت کاملا مجازی برگزار می‌شود گفت: پس از اینکه مددجو آماده‌ی انجام مسابقه می‌شد، حرکات را انجام می‌داد و اطرافیان از او فیلم می‌گرفتند و برای دبیرخانه جشنواره، ارسال می‌کردند.

وی اضافه کرد: از بین ۵۰۰ شرکت کننده، ۱۱۰ فیلم ارسالی به عنوان آثار برتر انتخاب شدند و پس از بازبینی مجدد ۳۶ نفر به عنوان برگزیده‌ی این رقابت‌ها انتخاب و به سازمان بهزیستی کشور معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد: آثار رسیده از سراسر کشور به دبیرخانه مرکزی جشنواره در سازمان بهزیستی می‌رسد و پس از بررسی و داوری فیلم‌ها، مددجویان برتر هر استان معرفی خواهند شد.

علیزاده تأکید کرد: اهل فن می‌دانند که آماده‌سازی این مددجویان برای رقابت‌های ورزشی، هم برای مددجویان و هم برای خانواده و مددکار و مربی مرکز، کار دشواری است و من شخصا از همه‌ی عزیزانی که برای آماده کردن آنها در این رقابت‌ها همکاری و تلاش کردند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: برگزاری چنین برنامه‌های وسیعی در سطح مددجویان مقیم مراکز شبانه‌روزی نیاز به آموزش مربیان، مددیاران و مددکاران دارد که این کار نیز با حضور کارشناسان توانبخشی و کارشناسان واحد رفاه و تربیت‌بدنی بهزیستی استان انجام شد که از آنان نیز باید قدردانی گردد که این اتفاق مثبت را رقم زدند.

وی یادآور شد: به دلیل اینکه دو بخش اجتماعی و پیشگیری نیز باید فیلم‌های تهیه شده‌ی مددجویان را بررسی و ارزیابی کنند امیدواریم نتایج کلی مسابقات تا پایان سال اعلام شود.

علیزاده در پایان گفت: از تمامی شرکت‌کنندگان جشنواره تقدیر شد و از متخبین استان نیز طی مراسمی قدردانی می‌شود و هدایایی جهت ایجاد انگیزه بالاتر به آنان اهدا خواهد گردید.

کد خبر 48840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد