آموزش طراحی اجرای مانور و مدیریت بحران در بهزیستی فارس

 دوره آموزشی طراحی اجرای مانور و مدیریت بحران با تاکید بر سیستم فرماندهی سوانح و همکاری معاونت جوانان جمعیت هلال احمر فارس برگزار شد.



 به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:
 عبدالرحمن سلیم حقیقی مدیر روابط عمومی بهزیستی فارس با حضور مجازی در جمع خبرنگاران گفت:
 دوره آموزشی طراحی اجرای مانور و مدیریت بحران به منظور آموزش تیم های محب بهزیستی فارس جهت انجام هماهنگی های راهبردی درون بخشی و بین سازمانی و مدیریت در بحران برگزار شده است؛ در حال حاضر در تمام شهرستان‌های استان فارس حداقل یک تیم فوریتی محب مستقر است .
او در ادامه افزود: تیم های محب بهزیستی از سال ۸۶ شکل گرفته اند ،پیکره ی اصلی این تیم ها کارشناسان بهزیستی هستند و در مواقع فوریتی از افراد داوطلب با تخصص های مرتبط منجمله مددکاری و روانشناسی،گروه های همیاران سلامت و مردم محلی نیز کمک می‌گیرند؛هدف تیم های محب، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی_ روانی، پس از بلایای طبیعی و انجام آموزش های عمومی شامل: مهارت های حل مسئله ،مدیریت واکنش های روانشناختی، تفکر مثبت و مفید ،ارتقاء سطح آرامش، امیدواری و تامین نیازهای اولیه اجتماعی در شرایط بحران است.
 مشاور مدیرکل بهزیستی فارس اظهار داشت :این برنامه آموزشی با همت معاونت پیشگیری بهزیستی فارس  و همکاری معاونت جوانان جمعیت هلال احمر فارس با تاکید بر اجرای سیستم فرماندهی سوانح( ics) تشکیل شده است، این سیستم وسیله و الگویی برای فرماندهی در سوانح است و شرایطی را فراهم می‌سازد تا تلاش سازمان‌های مستقل در رسیدن به‌ هدف مشترک یعنی تثبیت  حادثه و حفاظت از جان ، اموال و محیط هماهنگ و بهینه گردد.
گفتنی است این دوره آموزشی همزمان به صورت وبینار برای تمام تیم های محب مستقر در شهرستان های سراسر استان فارس نیز برگزار شد.

انتهای پیام/فاطمه رضایی

کد خبر 48837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد