اعلام برنامه‌های هفته پژوهش در بهزیستی خراسان رضوی

دبیر شورای پژوهش بهزیستی خراسان رضوی از برپایی نمایشگاه پژوهش در هفته پیش رو خبر داد.

منوچهر عدالت‌جو در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در این نهاد گفت: در این جلسه مقرر شد همه تحقیقات انجام شده به یک برنامه عملیاتی در حل مشکلاتی که در راستای وظایف بهزیستی است منجر شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در نظر داریم در این هفته از ناظرین طرح‌های پژوهشی تقدیر کنیم و شرکای علمی خود در دانشگاه‌ها را به فعالیت در زمینه‌ی مسائل مبتلابه جامعه ترغیب نماییم.

به گفته‌ی عدالت‌جو، دو پژوهش نوآورانه اجتماعی در نمایشگاه پژوهش امسال ارائه می‌شود که محور آنها مسائل اجتماعی مرتبط با وظایف بهزیستی است.

وی خاطر نشان کرد: کاربست طرح‌های پژوهشی و مقالات مربوط به هر طرح توسط پژوهشگر در اختیار سازمان قرار می‌گیرد که در برنامه‌های اجرایی محور قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در این هفته، پیشنهادات پژوهشی بهزیستی مجددا با محققین به اشتراک گذاشته می‌شود تا نظرات علمی استادان دانشگاه نیز در این پیشنهادات مطمح نظر قرار گیرد.

عدالت‌جو تصریح کرد: متأسفانه، اعتبارات پژوهشی در همه‌ی دستگاه‌های اجرایی، بسیار محدود و به روز نشده است که مانع پژوهش‌های عملیاتی و کاربردی با کیفیت مطلوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با سه دستگاه از جمله دانشگاه فردوسی، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در حال همکاری در حوزه‌های علمی و پژوهشی هستیم و تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده‌ایم که در شرف عملیاتی شدن است.

وی ادامه داد: هفته پژوهش فرصتی است که بحث‌های جدی‌تری در این زمینه در سطح کارشناسان و استادان دانشگاه به صورت میدانی مطرح شود و زمینه‌های عملیاتی شدن و کاربردی شدن پژوهش‌ها و همچنین یافتن راهکارهایی برای مشارکت کمتر دولت و فعال شدن بخش‌های مردمی در این زمینه مورد کاوش و تدوین قرار گیرد.

وی به فعالیت‌های جاری بهزیستی در زمینه اجتماعی اشاره کرد و گفت:ما زمینه‌های زیادی برای تحقیق داریم که البته هزینه‌بر است و با وجود اینکه استادان دانشگاه با ما همکاری‌های بسیار خوبی دارند و چشمداشت مادی ندارند اما به هر حال کار پژوهش، نیازمند اعتبارات بیشتر و گسترده‌تری است که امیدواریم این مهم از سوی دولت محترم در دستور کار قرار گیرد.

عدالت‌جو اضافه کرد: در این هفته همچنین کارگاه‌های آموزشی در خصوص انجام پژوهش‌های میدانی و کتابخانه‌ای، تحقیقات اجتماعی زمان‌دار، تحقیقات کاربردی، مشارکت‌های پژوهشی با سایر دستگاه‌ها و همچنین ارتقای دانش کارشناسان بخش‌های تخصصی بهزیستی برگزار می‌کنیم که امیدواریم خروجی مورد نظر را داشته باشد.

شایان ذکر است ۲۰ تا ۲۶ آذرماه هفته پژوهش نام گرفته است.

کد خبر 48709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد