کارگروه شناسایی موارد کودک آزاری و همسر آزاری و حمایت از افراد در معرض آسیب و آسیب دیده

کارگروه شناسایی موارد کودک آزاری و همسر آزاری و حمایت از افراد در معرض آسیب و آسیب دیده با حضور زهراامینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی، رست معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی، اسفندانی سرپرست مدیریت امور خانواده معاونت اجتماعی دادگستری استان برگزار گردید .

هدف از تشکیل این کارگروه شناسایی موارد کودک آزاری و همسر آزاری و حمایت از افراد در معرض آسیب و آسیب دیده بود.

این جلسه با دستور همفکری وهم اندیشی درخصوص میزان تاثیر جرایم و آسیبهای اجتماعی اولویتی استان(اعتیاد،طلاق،پرخاشگری کلامی نوشتاری،توهین و افترا،فضای مجازی،حاشیه نشینی) برکودک آزاری برگزار گردید .

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان ضمن خوشامدگویی به مدعوین وقرائت دستور کارجلسه درخصوص جایگاه نامناسب استان درمباحث کودک آزاری و همسرآزاری اشاره نموده و خواستارعزم جدی دستگاههای ذیربط درراستای پیشگیری ،مداخله و کنترل کاهش 2 آسیب موصوف بودند.همچنین ایشان حضور نمایندگان ثابت و تام الاختیار را در جلسه به منظور پیشبرد بهتر اهداف ضروری دانستند.

 معاون امور اجتماعی بهزیستی استان  نیزبه نقش و اهمیت پیگیری کامل مصوبات جلسه تاکید نموده و ادامه جلسه و تشریح کارخواسته را به دادگستری محول نمودند.

 اسفندانی سرپرست مدیریت امورخانواده معاونت اجتماعی دادگستری استان ضمن اشاره به اهداف و برنامه های سند کنترل وکاهش خشونت از سال 1395و برنامه جامع عملیاتی پیشگیری و کاهش خودکشی دراستان و بانک اطلاعاتی جامع پزشکی قانونی ،خواستار هم افزایی وتعامل دستگاهها در راستای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی بالاخص خشونت بودند.درادامه ایشان به آمارهای احصا شده از مبادی ورودی مختلف اشاره نموده و عنوان نمودند که ازبین 10آسیب دارای اولویت 5 آسیب مندرج درفرم کارخواسته به عنوان اولویت دارترین آسیب مطمح نظر قراردارد.که دستگاههای ذیربط می بایست پس از مطالعه کامل کارخواسته و با در نظر گرفتن درجه اهمیت هرآسیب و بر اساس شاخصهای تعریف شده می بایست امتیاز بندی گردد.

در ادامه نمایندگان هر دستگاه نظرات اصلاحی خود را در مورد کارخواسته و عناوین آسیبهای مندرج در فرم عنوان نمودند که مقرر گردید با اصلاحات لازم برای دستگاههای عضو ارسال گردد.

در پایان مقرر شد دستگاههای عضو کارگروه با تشکیل اتاق فکر و هم اندیشی دردستگاه خودنسبت به تشریح و تکمیل کارخواسته پیوست برای کارشناسان و دست اندر کاران مرتبط و تکمیل فرم نهائی کارخواسته اقدام نموده و 1 برگ فرم جمع بندی را ظرف مدت 2 هفته به بهزیستی ارسال نمایند و مقرر گردید نمایندگان دستگاههای عضو کارگروه ثابت باشند.

کد خبر 48687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد