در رسانه | کاشمر | ۳۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای معلولان کاشمر ابلاغ شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی کاشمر گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای معلولان این شهرستان ابلاغ شده است.

اعظم حسن زاده در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود گذشت بیش از هشت ماه از سال حدود ۴۰ درصد اعتبار مدت مشابه پارسال ابلاغ شده است که امیدواریم در آذر ماه امکان رسیدن به مبالغ پارسال فراهم شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال امسال برای معلولان نیز ۲۳ و نیم میلیارد ریال بوده است ادامه داد: از این مبلغ نیز ۵۰ درصد اعتبار مدت مشابه پارسال ابلاغ شده است.

رییس اداره بهزیستی کاشمر معلولان شناسایی شده و دارای پرونده در این اداره را پنج هزار و ۳۲۱ نفر عنوان کرد و گفت: امسال برای اشتغال معلولان، صندوق های خرد مالی با کمک صندوق کارآفرینی امید و کمک بلاعوض بهزیستی راه‌اندازی شده که در قالب طرح  cbr در حال اجرا است و معلولان توانمند در زمینه های مختلف با آغاز کار به صورت گروهی  جهت خود کسب درآمد نموده اند علاوه بر این فعالیت گسترده در فضای مجازی و فروش محصولات در این فضا به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.  

وی با بیان اینکه مناسب سازی محیط های عمومی خواسته به حق و همیشگی معلولان است افزود: در سال های اخیر مناسب سازی خیابان امام خمینی(ره) در بخش مرکزی شهر کاشمر انجام شده و این اقدام در خیابان خرمشهر این شهر نیز در حال اجراست.

حسن زاده ادامه داد: بانکها یکی از مکان های پرتردد هستند که هنوز هم بطور کامل مناسب سازی نشده‌اند.

هم اکنون بیش از چهار هزار خانوار زیرپوشش خدمات بهزیستی کاشمر هستند.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

کد خبر 48385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد