پیگیری وضعیت استخدام و جذب مدال‌آوران پارالمپیک در دستور کار مدیران استانی

رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین تجلیل از مدال‌آوران پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو پیگیری وضعیت استخدام و جذب مدال‌آوران پارالمپیک را در دستور کار مدیران استانی قرار داد و گفت: باید بتوانیم دیگر افراد دارای معلولیت را به عرصه ورزش قهرمانی سوق دهیم و نگاه معلولیت محدودیت نیست را توسعه دهیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، آئین تجلیل از مدال‌آوران پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو همزمان با گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت با حضور «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از معاونین و مدیران ستادی و استانی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «علیرضا مختاری» پرتابگر وزنه ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ با کسب مدال نقره با اشاره به دیدار کاروان سردار دلها با مقام معظم رهبری و تاید ایشان بر رسیدگی بر اشتغال و مسکن مدال‌آوران عنوان کرد: هر استان مسکن درخور شان مدال‌آوران دارای معلولیت به صورت مناسب‌سازی شده تامین کند. همچنین درخصوص بیمه تامین اجتماعی مدال‌آوران پارالمپیک تسهیلگری شود.

«زهرا نعمتی» نماینده پاراتیرو کمان ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ با کسب مدال طلا ضمن تشکر از سازمان بهزیستی کشور به عنوان یار همیشه همراه کاروان ورزشکاران و مدال‌آوران پارالمپیک بر اجرای قوانین حمایت از افراد دارای معلولیت تاکید کرد و گفت: از سازمان بهزیستی کشور خواستاریم به عنوان متولی امر معلولان پیگیر اجرایی شدن قانون باشید؛ چراکه ورزشکاران و قهرمانان دارای معلولیت علی‌رغم تمام مشکلات خود را ثابت کردند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را بالا بردند. حال با توجه به وضعیت نابرابر افراد دارای معلولیت از نگاه برابر هم برخوردار نیستند.

نماینده پاراتیرو کمان ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ با اشاره به آموزش و فرهنگسازی جمعی بر مشارکت بیشتر افراد دارای معلولیت در سطح جامعه تاکید کرد و افزود: خانواده افراد دارای معلولیت توانایی تامین تجهیزات را ندارند لذا سازمان بهزیستی نگاه ویژه‌ای به این خانواده‌ها داشته باشد.

«صادق بیگدلی» عضو تیم ملی والیبال نشسته ایران بازی‌های المپیک ۲۰۲۰، ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور فردی را بعنوان مشاور ورزش در امور افراد دارای معلولیت معرفی کند؛ همچنین با توجه به راه‌های آسان اطلاع‌رسانی قوانین حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت همگانی شود؛ چراکه بسیاری از افراد دارای معلولیت اطلاعات چندانی از قوانین مربوط به خود ندارند.

«علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور پس از استماع چالش‌ها و نظرات مدال‌آوران پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بر گردهمایی فصلی و سالانه با مدال‌آوران پارالمپیک برای احصاء مشکلات صنفی تاکید کرد و گفت: ما باید همیشه در کنار هم باشیم تا بتوانیم دیگر افراد دارای معلولیت که به استنباط خودشان کم‌توان هستند را به عرصه جامعه بالاخص ورزش قهرمانی سوق دهیم و نگاه معلولیت محدودیت نیست را توسعه دهیم.

 رئیس سازمان بهزیستی کشور پیگیری وضعیت استخدام و جذب مدال‌آوران پارالمپیک را در دستور کار مدیران استانی قرار داد و یادآور شد: هرچه مجموعه‌های متولی ورزش قهرمانی پای کار بیایند به نوعی سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت.

یادآوری می‌شود؛ در پایان این مراسم رئیس سازمان بهزیستی کشور از ۳۴ مدال‌آور پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو تقدیر و تجلیل کرد.

کد خبر 48266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =