گذر فرهنگی چهارباغ میزبان نمایشگاه تولیدات معلولین

گذر فرهنگی چهارباغ به مناسبت روز جهانی معلولین، به مدت دو روز میزبان نمایشگاهی از آثار و هنرمندی‌های معلولین شد.

‌به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از  ایمنا،  فریناز تولائیان، رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت با اشاره به اقدامات انجام شده برای روز جهانی معلولین گفت: در نشستی که با فعالان جامعه معلولین و شهردار اصفهان برگزار شد، معلولین توانستند به صورت مستقیم مشکلاتی که در سطح شهر با آن روبه‌رو هستند را به گوش مسئولان برسانند.

وی در خصوص برپایی نمایشگاه در گذر فرهنگی چهارباغ اظهار کرد: پس از نشست با مسئولان، یک نمایشگاه در گذر فرهنگی چهارباغ برپا شد تا تمامی گروه‌های معلولان بتوانند محصولات و توانمندی‌های خود را عرضه کنند و حتی بازار فروش داشته باشند.

وی افزود: هدف ایجاد این نمایشگاه، عرضه توانمندی‌های معلولین بود، ضمن اینکه اگر معلولین راضی بودند با کمک شهردار و معاونان، بتوانیم نمایشگاه‌های طولانی‌تر و حتی دائمی برگزار کنیم.

تولائیان تصریح کرد: اعضای نمایشگاه از برپایی این رویداد بسیار خوشحال بوده و از نمایشگاه بسیار خوب استقبال کردند و همگی پیرو این موضوع بودند که بتوانند این مسیر را ادامه داده و توانایی‌های خودشان را عرضه کنند.

همچنین زهرا زهرانی، کارشناس فرهنگی و هنری افراد دارای معلولیت در خصوص مکان این نمایشگاه گفت: گذر چهارباغ، بهترین مکان برای برپایی نمایشگاه بود زیرا این مکان بازخورد مردمی زیادی دارد و می‌تواند در تغییر نگرش افراد مؤثر باشد.

زهرا پلویان، کارشناس تربیت بدنی اداره استثنایی استان اصفهان نیز با اشاره به شرکت گروه‌های مختلف در نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه جامعه معلولین و هر هفت گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه همچون اوتیسم، سندرم دان، آسیب‌دیده بینایی و آسیب‌دیده شنوایی آثار خود را به نمایش گذاشتند.

وی در خصوص فعالیت دانش آموزان با نیازهای ویژه در نمایشگاه خاطرنشان کرد: دانش آموزان در هر ۱۰ گروه مدارس، در طبقه‌بندی‌های متوسط، حرفه‌ای و پیش حرفه‌ای، آثار پرورشی و آثار دستی و هنری خود را در نمایشگاه مورد بازدید عموم شهروندان قرار دادند.

به گزارش ایمنا، گذر فرهنگی چهارباغ به مناسبت روز جهانی معلولین، ۱۴ و ۱۵ آذرماه میزبان نمایشگاهی از آثار و هنرمندی‌های معلولین شد.

کد خبر 48231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد