در رسانه| از سال گذشته تا کنون ۴۵۸ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده است

به گزارش آفتاب ایلام،زهرا همتی شامگاه یکشنبه ۱۴ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت مجازی در کارگروه رسانه ی کرونا به مناسبت بزرگداشت روز معلولین برگزار شد اظهار داشت:ساخت و واگذاری این تعداد مسکن تاکنون برای خانوارهایی که دارای دو یا چند معلول و افراد دارای معلولیتی که سرپرست خانوار هستند، در اولویت بود.

وی با اشاره به واگذاری ۴۵۸ واحد مسکونی به جامعه هدف سازمان در استان گفت: ۶۰ درصد این واحدهای مسکونی به افراد دارای معلولیت واگذار شده و همچنین به صورت خاص سال گذشته  ۱۰واحد و امسال نیز ۷ واحد مربوط به خانواده های دو معلولیتی،احداث و واگذار شده است.

همتی در این راستا گفت: تسهیلات مسکن به معلولین با توجه به تفاهم نامه ی سازمان بهزیستی با بنیاد مسکن، این نهاد خارج از نوبت تسهیلات را به معلولین پرداخت میکند.

وی سرانه پرداختی توسط بهزیستی به افراد دو معلول ساکن در مناطق شهری را ۱۲۰ میلیون ،۲ معلول ساکن در مناطق روستایی ۷۶ میلیون و خانوارهای دارای یک معلول را ۵۰ میلیون عنوان کرد.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود مناسب‌ سازی اماکن عمومی برای تردد معلولین را  یکی از ضروریات خواند و افزود: اقدامات مهمی جهت مناسب‌سازی اماکن مختلف انجام‌شده اما کافی نمیباشد و مناسب‌سازی سازمان‌ها، اماکن عمومی و...جهت تردد معلولان نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان و نهادهای مربوط است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت:در جلسات متعددی با شهرداری، نظام مهندسی و دستگاه های متولی جهت مناسب‌سازی ساختمان‌ها و اماکن عمومی و مقوله مناسب‌سازی معابر برای معلولان توجه شده است.

کد خبر 48204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد