راه اندازی میز خدمت معلولین در مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان گفت: تشکلهای مردم نهاد در سطح شهر و استان اصفهان اتصالی محکم میان شهرداری و جامعه معلولین خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی به نقل از پایگاه خبری توان نگار، در نشست، شهردار و معاونین وی با نمایندگان تشکلهای مردم نهاد در امور معلولین که به بررسی اهم موضوعات و خواسته های جامعه معلولین پرداخته شد، تصمیمات اثر بخشی برای اجرا در طول سال اتخاذ گردید.

در ابتدای جلسه نمایندگانی از تشکلهای مختلف معلولین نسبت به موضوعات مهم و خواسته های جامعه هدف صحبت کردند.

محمد جواد خادمی رئیس هیئت مدیره انجمن روشن بین اصفهان ضمن تقدیر از شهردار و کادر تحت مدیریت وی به دلیل رابطه نزدیک با تشکلهای مردم نهاد و پذیرش نظرات آنان گفت: خوشحالم که بر خلاف سازمان های ذی‌ربط در امور معلولین که نه تنها از کارشناسان معلول خود بلکه از تشکلهای نابینایان نیز هیچ بهره‌‍ای نمی برند و به بیانی آنها را سدی پیش راه خود می بینند شهرداری شهر اصفهان رویکردی نوین را در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: تشکلهای نابینایان شهر اصفهان در پاسخ به ارزش‌گذاری نهادهای مسئول، اقدام به راه اندازی کارگروهی تحت عنوان سنکا که مخفف سمنهای نابینایان و کم بینایان اصفهان است، نموده اند. از این پس بر آن هستیم تا از طریق این کارگروه عمده خواسته‌ها و انتظارات خود را در تعاملی نزدیک در اختیار شهرداری اصفهان قرار دهیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن روشن بین اصفهان خاطر نشان کرد: مناسب سازی فرهنگی با هدف تغییر باورها، افکار و نحوه تعامل با معلولین اولویت جامعه معلولین است. تا زمانی که نسبت به پیاده سازی طرح های فرهنگی در سطح شهر اقدام نکرده باشیم به نتیجه مطلوب که همانا حضور حداکثری نابینایان و کم بینایان و سایر اقشار معلول در سطح جامعه است، نخواهیم رسید.

سعید روستا نماینده کانون ناشنوایان خواستار توجه هر چه بیشتر شهردار اصفهان به منظور ساخت زمین اهدایی برای ناشنوایان در ملک شهر شد. همچنین محمد زاده از جامعه کوتاه قامتان نسبت به طرح مشکلات این جامعه پرداخت و توجه به کتابهای تدوین شده در این حوزه را خواستار شد.

منصوری مشاور استاندار در امور معلولین ضمن تأکید بر اهمیت مناسب سازی در سطح شهر خواستار توجه به حوزه اشتغال و کار آفرینی شد و گفت: بازارچه‌های موجود در سطح شهر می تواند کمک شایانی به معلولین برای فروش تولیدات‌شان باشد.

علیرضا ابراهیمیان مشاور شهردار در امور معلولین ضمن تأکید بر پیشرفت های اتفاق افتاده در طول سالیان گذشته گفت: هرچند مشکلات بسیاری در سطح شهر برای معلولین وجود دارد اما نیازمند اولویت بندی هستیم تا بتوانیم نیازها را برطرف کنیم. برطرف کردن نیازها و مناسب سازی با حضور یک نفر امکان پذیر نیست بلکه همبستگی و هماهنگی میان افراد و نهادها را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: من از شهردار می خواهم تا نسبت به مطرح شدن لایحه حمایت از معلولین که بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولین تدوین گردیده است، اقدامات لازم را اانجام داده تا بتوانیم با سهولت بیشتر مشکلات معلولین را رفع نماییم.

دکتر قاسم زاده شهردار شهر اصفهان ضمن ابراز خرسندی از حضور نمایندگان تشکلهای مردم نهاد و پیگیری مجدانه آنان به منظور احقاق حقوق خود گفت: قولی که می توانم بدهم آن است که در دفتر من همیشه برای دیدار با نمایندگان معلولین باز است. ما بر آن هستیم تا با تعامل نزدیک با تشکلها بر اساس پیشنهادات آنان اقدامات اجرایی را در سطح شهر به انجام رسانیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: راه اندازی میز خدمت به پیشنهاد خود معلولین در شهرداری های مناطق مختلف گامی مؤثر بر تکریم معلولین خواهد بود. همچنین استفاده از ظرفیت بودجه امسال و پیش بینی منابع برای سال آینده برای ایجاد زمینه های فرهنگی و تغییر رویکرد جامعه شهروندی نسبت به معلولین در دستور کار ما خواهد بود.

قاسم زاده خاطر نشان کرد: هر آنچه که در جلسه امسال تدوین و گفته می شود باید تا سال آینده اجرایی گردد و سال آینده اهداف جدید و راهی نوین را پیش روی خواهیم داشت.

کد خبر 47894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد