از معلولین عذرخواهی و برای دسترس‌پذیری محیطی تلاش می‌کنیم

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، دسترس‌پذیری امکانات حضور اجتماعی برای افراد دارای معلولیت را یک «حق» توصیف کرد و گفت: باید این حق با تمام تلاش مسؤولان به نحو احسن استیفا شود.

دکتر مسعود فیروزی صبح امروز همزمان با روز جهانی معلولین در مراسم رونمایی از بوستان‌ها، وسایل ورزشی، اتوبوس‌ها، وسایل بازی کودکان و کتاب‌ها و منابع مکتوب مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت که در پارک ملت برگزار شد این مطلب را عنوان کرد.

وی افزود: افراد دارای معلولیت، فقط دارای یک سری تفاوت‌های ظاهری با سایرین هستند و این تفاوت‌ها نباید منشأ تبعیض در مورد حقوق آنها بشود.

وی «مناسب‌سازی» را واجد نوعی امتیازدهی برای افراد دارای معلولیت توصیف کرد و گفت: این لغت امروز از ترمینولوژی معلولین حذف شده و واژه دسترس‌پذیری جایگزین آن گردیده که واجد یک حق است که باید هر چه زودتر و با تلاش مدیران جامعه، استیفا گردد.

وی گفت: من به نوبه و سهم خودم از افراد دارای معلولیت به خاطر اینکه نتوانسته‌ایم تا کنون این حق را استیفا کنیم عذر خواهی می‌کنم و تلاش می‌کنم با کمک سایر مدیران استان، در این مسیر با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

از معلولین عذرخواهی و برای دسترس‌پذیری محیطی تلاش می‌کنیم

وی همچنین خطاب به سمن‌های معلولین گفت: باید از شرایطی که در شهر مقدس مشهد و در استان به خاطر تلاش‌های شهردار، شورای انقلابی و استاندار عزیزمان که از گذشته هم دغدغه‌مند معلولین بوده‌اند استفاده کنیم و مطالبات افراد دارای معلولیت را به شکلی عاقلانه، مؤدبانه و از مسیر قانون مطرح نماییم.

وی به نمایندگی از افراد دارای معلولیت گفت: هر تصمیمی در هر جا برای افراد دارای معلولیت گرفته شود باید با حضور خود آنها و نمایندگان‌شان باشد تا بیشترین تأثیر و نتیجه را در بهتر کردن زندگی آنها داشته باشد.

وی تأکید کرد: معلولین، با محدودیت متولد نمی‌شوند بلکه با تفاوت‌های ظاهری با سایرین به دنیا می‌آیند و این شرایط محیطی است که برای آنها محدودیت ایجاد می‌کند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: چون ما همیشه شهرها و محیط زندگی‌مان را برای افراد عادی طراحی کرده‌ایم لذا این محیط برای کسانی که متفاوت هستند محدویت ایجاد می‌کند و هر چه محدودیت‌های محیطی کاهش یابد توانایی آنها برای حضور اجتماعی بیشتر خواهد شد.

وی به شعار «شهر مهربان» که توسط شهردار مشهد مطرح شده است اشاره کرد و گفت: همه باید در جهت تحقق این شعار انسان‌دوستانه بکوشیم و در شهر امام رئوف، شاهد شهری مهربان برای همه‌ی شهروندان باشیم.

از معلولین عذرخواهی و برای دسترس‌پذیری محیطی تلاش می‌کنیم

استانداری به پروژه‌هایی که پیوست مناسب‌سازی ندارند مجوز ندهد

شهردار مشهد نیز در این مراسم از استانداری و شورای برنامه‌ریزی استان خواست هیچ پروژه‌ای را بدون مطالعات مناسب‌سازی، مجوز اجرا ندهند.

عبدا ... ارجائی این مطلب را صبح امروز در آیین رونمایی از وسایل ورزشی و بازی کودکان معلول در پارک ملت بیان کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری چنین مصوبه‌ای را گذرانده گفت: استاندار به عنوان رئیس شورای برنامه‌ریزی استان می‌تواند پروژه‌های سطح استان را موظف به پیوست مناسب‌سازی نماید زیرا هزینه‌ی مناسب‌سازی قبل از اجرا خیلی کمتر از زمان پس از اجرای پروژه‌ها می‌باشد.

وی همچنین از مناسب‌سازی همه‌ی بوستان‌های مشهد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تمام این وسایل در ۸ بوستانی که امروز در نقاط مختلف مشهد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد حاصل تلاش دو جوان توانمند است که در دو ماه طراحی و ساخته شده است.

ارجائی با بیان اینکه افراد با نیازهای ویژه و کم‌توان ۱۵ درصد جامعه را شامل می‌شوند گفت: نباید این جمعیت را نادیده بگیریم و حقوق آنها را تضییع نماییم.

کد خبر 47830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد