در رسانه | بجستان | کمبود نیروی انسانی و متخصص مشکل مهم بهزیستی بجستان در خراسان رضوی است

گناباد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی بجستان در استان خراسان رضوی کمبود نیروی انسانی و متخصص را از مشکلات مهم این اداره برای ارایه خدمات به مددجویان زیرپوشش از جمله معلولان ذکر کرد و خواستار توجه مسوولان ذیربط در این زمینه شد.

محمد ازغندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز جهانی معلولان افزود: کمبود نیروی انسانی و متخصص موجب بروز مشکلاتی در خدمات رسانی به هزار و ۲۹۸ مددجو و بیش از ۸۰۰ معلول ذهنی، جسمی حرکتی، روانی، گفتاری و نابینا و ناشنوا در بجستان شده است که برای خدمات رسانی مطلوب به این قشر باید تعداد نیروهای این اداره افزایش یابد.

وی ادامه داد: با وجود ظرفیتهای معلولان بجستانی در رشته های مختلف ورزشی و کسب چند مقام استانی توسط آنان، تشکیل تیم‌های ورزشی معلولان هنوز ازجمله نیازها و مطالبات مهم این بخش است که در صورت تحقق موجب به فعلیت رسیدن ظرفیتهای بالقوه این قشر می شود.

رییس اداره بهزیستی بجستان، پرداخت ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به معلولان و مددجویان زیرپوشش را از اقدامات مهم این اداره در سال جاری برشمرد و گفت: کمکهای موردی و غیر مستمر به جامعه هدف بهزیستی این شهرستان در سال جاری به یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

ازغندی با تاکید بر لزوم سرعت بخشی در روند ثبت نام مددجویان زیرپوشش بهزیستی بجستان در طرح جهش و نهضت ملی مسکن افزود: زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، افراد معلول جسمی، حرکتی با داشتن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی بهزیستی بدون شرط تاهل می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی گروه های هدف دارای اولویت برای دریافت کمک بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه این طرح را شامل زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و معلولان سرپرست خانوار با معلولیت شدید و خیلی شدید و داشتن حداقل سه عضو خانواده ذکر کرد.

هشتم تا چهاردهم آذرماه هفته افراد دارای معلولیت و ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.

از مجموع هزار و ۲۹۸ مددجوی زیرپوشش بهزیستی بجستان بیش از ۸۰۰ نفر را معلولان ذهنی، جسمی حرکتی، روانی، گفتاری و نابینایان و ناشنوایان تشکیل می دهند.

مرکز شهرستان ۴۵ هزار نفری بجستان در ۲۸۷ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

کد خبر 47781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد