برگزاری اختتامیه سه جشنواره کشوری معلولین در هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت در مشهد

مراسم اختتامیه سه جشنواره هنری معلولین خراسان رضوی در هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت برگزار می‌شود.

به گفته‌ی معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، جشنواره‌های مبتنی بر دریا، سرود سربلندی و به توان نور، مراحل داوری و انتخاب آثار را گذرانده و طی روزهای آینده تاریخ دقیق برگزاری اختتامیه‌های آنها در هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت، تعیین می‌شود.

جشنواره سرود سربلندی که به تهیه نماهنگ‌هایی از چهار سرود ملی اختصاص دارد روز گذشته با ۱۲۱ اثر رسیده، مرحله داوری خود را سپری کرد و آثار برگزیده مشخص شدند.

به گفته معاون توانبخشی بهزیستی استان، از مجموع آثار رسیده، ۱۱ اثر مربوط به گروه نابینایان، ۴۴ اثر مرتبط با معلولین جسمی حرکتی، ۴۱ اثر از آن معلولین ذهنی، ۹ اثر متعلق به معلولین شنوایی و صوت و گفتار و ۱۱ اثر نیز به صورت ترکیبی و گروهی بوده است.

حمیدرضا علیزاده گفت: بیشترین آثار این جشنواره از مشهد و نیشابور دریافت شده است.

وی با یادآوری اینکه نماهنگ بیشتر از جنبه‌ی دراماتیک و نمایشی، مورد نظر است، داوران از بین نقش‌آفرینان و منتقدین تئاتر استان انتخاب شدند که آقایان علیرضا ترابی، فرشاد مؤتمنی و جواد غفوری‌منش، از جمله‌ی داوران این جشنواره بوده‌اند.

وی همچنین از پخش آنلاین و زنده‌ی اختتامیه‌ جشنواره‌های معلولین در شبکه‌ی اینستاگرام خبر داد و گفت: razavidisabledart  نشانی اینستاگرامی فعالیت‌های هنری افراد دارای معلولیت است و اختتامیه جشنواره‌های یاد شده نیز در این پیچ به صورت زنده پخش می‌شود.

جشنواره مبتنی بر دریا مربوط به فیلم‌های کوتاه مرتبط با موضوع معلولیت و بیان مشکلات افراد دارای معلولیت است و شرکت ‌کنندگان آن تسهیلگران برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه می‌باشند.

این جشنواره سال گذشت کلید خورد و اکنون نوبت به برگزاری اختتامیه آن و اعلام اسامی برگزیدگان رسیده است.

علیزاده تعداد آثار رسیده از این جشنواره را ۲۴ اثر علام کرد و گفت: از این تعداد تنها ۲۰ اثر واجد شرایط شرکت در جشنواره تشخیص داده شدند.

وی همچنین در زمینه جشنواره به توان نور گفت: این جشنواره اینستاگرامی بود که با موضوع معلولیت و مقاومت و با پست‌هایی که با هشتک «به توان نور» همراه بودند طرح‌بندی شده بود.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در این جشنواره ۱۲۲ اثر دریافت کردیم که داوران از بین آثار برگزیده ۳ اثر را به عنوان منتخبین نهایی انتخاب کردند.

وی برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی را در راستای تحقق نظریه‌ی هنردرمانی و حرکت‌درمانی که برای افراد دارای معلولیت توصیه شده، دانست و گفت: خراسان رضوی به جهت تعدد و تکثر جشنواره‌های فرهنگی هنری معلولین در سال‌های گذشته، در صدر استان‌های کشور ایستاده است.

وی خاطر نشان کرد: از تئاتر و موسیقی گرفته تا فیلم، عکس، نمایشنامه، دل‌نوشته و ادبیات داستانی و زمینه‌های دیگر، در بیشتر رشته‌های هنری، جشنواره‌هایی در سطح  استانی یا کشوری برگزار گردیده است.

وی یادآور شد: در بخش ورزشی نیز همکاران ما در واحد فوقَ‌برنامه‌ی بهزیستی، جشنواره‌های سالانه را برای گروه‌های مختلف معلولین ترتیب می‌دهند تا فضای سرگرمی، نشاط، تنوع، تغییر روحیه و فعالیت فیزیکی و روانی افراد دارای معلولیت گسترش یابد.

کد خبر 47290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد