تفاهم نظام روان‌شناسی و بهزیستی برای تعیین تکلیف پروانه اشتغال روان‌شناسان خراسان رضوی

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از تفاهم قطعی با سازمان نظام روان‌شناسی خراسان رضوی در زمینه‌ی پروانه اشتغال روان‌شناسان خبر داد.

مسعود فیروزی گفت: در آخرین نشست مشترک نمایندگان این سازمان با مدیران بهزیستی استان، مسائلی که در خصوص پروانه فعالیت و پروانه اشتغال روان‌شناسان در بین دو نهاد مطرح بود بررسی و تصمیمات بسیار خوبی در این زمینه اتخاذ گردید.

وی ادامه داد: بهزیستی از این پس، مجوزی برای دفتر مشاوره به صورت انفرادی صادر نمی‌کند و تنها به مراکز مشاوره مجوز می‌دهد.

وی افزود: مجوز فعالیت مرکز خدمات روان‌شناختی طبق قانون فقط توسط بهزیستی صادر می‌شود اما پروانه اشتغال روان‌شناسان مشغول کار در این مراکز باید به تأیید سازمان نظام روان‌شناسی برسد.

وی با بیان اینکه توافقی در این زمینه در سال گذشته با سازمان نظام روان‌شناسی صورت گرفته بود گفت: در اواخر سال گذشته پرونده ۵۰ نفر از روان‌شناسان مراکز برای سازمان نظام جهت صدور پروانه اشتغال ارسال شده بود که متأسفانه اقدامی برای این امر صورت نگرفته بود.

فیروزی تصریح کرد: امسال و در خرداد ماه نیز پرونده ۱۷۵ نفر دیگر نیز به این سازمان ارسال گردید که در نشست اخیر که نماینده سازمان نظام روان‌شناسی کشور نیز حضور داشت مقرر گردید ظرف یک ماه این پرونده ها تعیین تکلیف شود.

وی یادآور شد: مسؤولان فنی مراکز مشاوره که صلاحیت علمی آنان توسط سازمان نظام روان‌شناسی تأیید نشود باید در دوره‌های بازآموزی یا دوره‌هایی که سازمان نظام روان‌شناسی مشخص می‌کند شرکت و دوباره در مصاحبه تخصصی شرکت کنند.

وی در خصوص اشتغال و حضور روان‌شناسان در مراکز خدمات روان‌شناختی گفت: اشتغال روان‌شناس در هر گونه دفتر یا مرکزی برای مشاوره و خدمات روان شناختی، منوط به دریافت پروانه‌ی فعالیت از بهزیستی و پروانه اشتغال از سازمان نظام روان‌شناسی می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: تفاوت این دو پروانه آن است که برای صلاحیت اجرایی روان‌شناس در جامعه، باید طبق قانون یک نهاد حاکمیتی مجوز صادر کند اما صلاحیت علمی این امر به سازمان نظام روان‌شناسی که یک تشکل تخصصی است واگذار گردیده است.

به گفته‌ی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در حال حاضر ۶۱ دفتر مشاوره، ۱۰۱ مرکز مشاوره عمومی و ۳۲ مرکز مشاوره تخصصی در استان فعال می‌باشند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۰ دفتر مشاوره، ۶۷ مرکز مشاوره عمومی و ۱۸ مرکز مشاوره تخصصی در مشهد واقع شده‌اند.

وی گفت: دفتر مشاوره توسط یک روان‌شناس تأسیس و اداره می‌شود اما در مرکز مشاوره، دست کم سه روان‌شناس حضور دارند که به صورت کلینیکی فعالیت می‌کنند.

کد خبر 47241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد