رشد سالمندی در استان اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است

نشست و دیدار نصرمدیرکل بهزیستی استان اصفهان به همراه کبیری دستیار ارشد نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران و مدیر پروژه‌های مشترک صندوق، ساتیامی نماینده صندوق جمعیت در ایران، علامه رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با قاسم‌زاده شهردار اصفهان در راستای اجرای طرح (CDD) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، ولی‌اله نصر گفت: براساس آمار، رشد سالمندی در استان اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است و در حال حاضرنزدیک به ۹/۱۱ جمعیت استان مثبت ۶۰ هستند در حالیکه متوسط کشوری ۱۰ درصد است.

وی  افزود: کل آماری که از مرکز آمار دریافت کردیم نشان می‌دهد نزدیک ۶۴۲ هزار نفر فرد بالای ۶۰ سال در استان داریم که ۳۲۸ نفر از آنان زن و ۳۱۴ هزار نفر مرد، هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها را آماده کرد، ادامه داد: بهزیستی برای بهتر زیستن تقارن کاری زیادی با شهرداری دارد لذا همکاری و پیگیری بین این دو نهاد باید بیش از پیش باشد.

نصر با اشاره به اینکه، پرداختن به امور سالمندی جزءمسائل انتخابی و فانتزی نیست و باید یک انتخاب اجباری باشد، گفت: همان گونه که در ۳۰ ساله گذشته برای رفع مشکلات زیست محیطی فکرنکردیم، در زمان فعلی دچار بحران شدیم، لذا همه آمار و ارقام نشان می‌دهد که ما در آینده با بحران سالمندی در کشور روبرو هستیم.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان افزود: در حال حاضر نزدیک به ۲۸ هزار نفرسالمند تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند.

وی ادامه داد: بهزیستی استان اصفهان به؛ ۳۱ مرکز شبانه روزی، ۱۹ مرکز مراقبت در منزل، ۶ مرکز ارائه خدمات روزانه خدمات ارائه می‌دهد.

نصر خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه انتظار داریم نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد بتواند حمایت‌های اجتماعی و مشارکت سایرکشورها و نهادهای خیریه‌ای که می‌تواند دراین امربه ما کمک کند را از ما دریغ نکنند.

کد خبر 47096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد