بازدید مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان از مرکز گذری/ سرپناه زنانه

صبح امروز مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، نماینده مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، نماینده دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، نماینده مجمع خیرین سلامت استان، نماینده موسسه خیریه چهارده معصوم (ع) و موسسه خیریه جواد الائمه(ع) اهواز و معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان از مرکز گذری/ سرپناه زنانه تندیس هنر واقع در شهرستان اهواز بازدید کردند.

   معاون  امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان خوزستان در این بازدید گفت: هدف اولیه  تاسیس مراکز گذری/سرپناه، کاهش عواقب بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی متعاقب مصرف روانگردان قانونی و غیرقانونی است که الزما با کاهش مصرف مواد همراه نیست و فرد مصرف کننده، خانواده و اجتماع از کاهش آسیب بهره مند می شوند.

          علی حسن زاده درباره ی خدمات کاهش آسیب ارائه شده در این مراکز اظهار داشت: بسته ها ی کاهش آسیب شامل: آموزش و اطلاع رسانی، توزیع سرنگ و سوزن، خدمات شبه درمانی با مواد شبه اپیوئیدی، خدمات تشخیص HIV و توجه به انجام تست، ارائه درمان ARV به مبتلایان HIV، برنامه ترغیب و توزیع اقلام بهداشتی نظیر ماسک، الکل و... ، تشخیص، مراقبت و درمان بیماری های مقاربتی، بیماری سل و تشخیص،  مراقبت، درمان و واکسیناسیون هپاتیت از جمله این خدمات است.

وی با بیان اینکه کلیه خدمات مرکز گذری/سرپناه ،صددرصد رایگان است ادامه داد: علاوه بر خدمات کاهش آسیب، سه وعده غذای گرم، خدمات مددکاری و روانشناسی رفتاری، توزیع لباس در فصول زمستان و تابستان و نیازسنجی و مهارت آموزی به منظور اشتغال مددجو اشتغال و... در این مراکز ارائه می شود.

حسن زاده با اشاره به کاهش سن مصرف مواد مخدر در زنان افزود: با توجه به مشکلات ویژه زنان با اختلال مصرف مواد مخدر، 2 مرکز گذری/ سرپناه در شهرستان های اهواز و اندیمشک با ظرفیت هر مرکز 30 نفر، 1 مرکز اجتماع درمان مدار ویژه بانوان در اهواز،  2 تیم سیار مستقل ویژه زنان در اهواز و 2 موبایل ون تحت نظارت بهزیستی خوزستان درشهرستان اهواز  حال فعالیت و به معتادان سخت در دسترس در پاتوق های شناسایی شده خدمات کاهش آسیب ارائه می دهند

وی در پایان گفت: ارائه خدمات کاهش آسیب اجتماعی یک ضرورت اجتماعی، فرهنگی واقتصادی است که نیازمند یاری کلیه دستگاههای متولی و خیرین عزیز می باشد.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مسولین اداره کل بهزیستی استان، از تلاش های مرکز گذری/سرپناه زنانه در راستای نجات فرهنگ و خانواده تقدیر و قدر دانی به عمل آوردند و بر تجهیز و تداوم فعالیت مرکز فوق وهم چنین لزوم همکاری سایر دستگاه های دولتی و خیرین در این امر تاکید کرد.

کد خبر 46913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد