اصلاحیه خبر | ۸ شهرستان خراسان رضوی مرکز مشاوره ندارند

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: در خبری که روز گذشته در خصوص شهرستان‌های فاقد مرکز مشاوره در استان خراسان رضوی منتشر گردیده، اشکالی وجود داشته که به این صورت اصلاح می‌شود.

غلامحسین دلبری افزود: شهرستان‌های جغتای، فیروزه و باخرز از لیست شهرستان‌های فاقد مرکز مشاوره خط می‌خورند و شهرستان زبرخان به این فهرست افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: بهزیستی در ۸ شهرستانی که در حال حاضر فاقد مرکز مشاوره هستند تلاش‌های زیادی برای راه‌اندازی مرکز مشاوره داشته اما متأسفانه تا امروز داوطلبی برای تأسیس مرکز مشاوره در این شهرستان‌ها مراجعه نکرده است.

دلبری گفت: به همین جهت و برای ترغیب روان‌شناسان محترم ساکن در این شهرستان‌ها یا شهرهای مجاور، امتیازاتی از سوی بهزیستی در نظر گرفته شده تا با تأسیس مراکز مشاوره، مردم این شهرستان‌ها از امکان مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهره‌مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: همان‌طور که در خبر قبلی گفته شده بود، یارانه مشاوره طلاق، یارانه مشاوره روان‌شناختی برای افراد کم‌بضاعت، استفاده از دوره‌های بازآموزی رایگان و همچنین اولویت واگذاری برنامه‌های پیشگیری و اجتماع‌محور بهزیستی به این مراکز، از جمله‌ی این امتیازات می‌باشند.

دلبری گفت: حتی بدون در نظر گرفتن این مشوق‌ها و امتیازات، مسؤولیت اجتماعی روان‌شناسان ایجاب می‌کند که خدمت به خانواده‌ها و افراد جامعه را در اولویت اهداف کاری خود بگذارند زیرا جامعه به این گروه از فرهیختگان به چشم الگوهای اجتماعی و خانوادگی می‌نگرد و انتظار دارد آنها افرادی خادم، انسان‌دوست و وارسته باشند و خدمت به شهروندان گرفتار در معضلات روانی و اختلالات روحی را اولویت کاری خود بدانند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: مراکز مشاوره در شهرستان‌ها که با مجوز بهزیستی تأسیس شده، باید در مهلت قانونی تعیین شده با مراجعه به سازمان نظام روان‌شناسی، پروانه صلاحیت علمی دریافت کنند.

وی تأکید کرد: بهزیستی، هیچ مرکز مشاوره‌ای را تعطیل نمی‌کند و به خاطر رعایت قوانین و ضوابط، رایزنی‌های فعالی با سازمان نظام روان‌شناسی داشته‌ایم که در جهت تأیید صلاحیت علمی روان‌شناسان این مراکز، تسریع شود تا خدمات روان‌شناختی به شهروندان، دچار وقفه نگردد.

کد خبر 46499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد