پویش های ملی از حمایت های معنوی، رسانه ای و فرهنگی وزارت رفاه برخوردار می شود

جلسه «هم اندیشی طراحی پلتفرم هماهنگ سازی و نظارت دقیق بر جذب مشارکت های مردمی و خیریه ها» با حضور علی محمد قادری رییس سازمان بهزیستی کشور و وحید زارع‌فکری مدیرکل هماهنگی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ بعد از ظهر امروز ۱۷ آبان ماه جاری در ساختمان ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، وحید زارع فکری مدیرکل هماهنگی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شناخته شده ترین روش و مدل بین المللی در حوزه هدایت مشارکت های مردمی است، گفت: در جلساتی که با معاونت مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی برگزار شد، بر راه اندازی سامانه با اجرا و بهره برداری در سازمان بهزیستی و نظارت و مدیریت در داخل وزارتخانه تأکید شد.

وی افزود: پویش های ملی که در این زمینه تعریف می شود نیز از حمایت های معنوی، رسانه ای و فرهنگی وزیر برخوردار می شود و این حمایت ها تنها به همان پویش منحصر نخواهد بود بلکه حمایت از این سیستم دائمی خواهد بود که منجر به تقویت سامانه می شود.

زارع فکری همچنین به نگرانی هایی که پس از راه اندازی سامانه به وجود آمده است نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص عدم تکمیل پروژه ها نیز نگرانی هایی وجود دارد و در این خصوص باید به موسسه خیریه ای که از ما مجوز گرفته است اعتماد کنیم، همانطور که ممکن است پروژه تکمیل شود و تأمین مالی صورت گیرد و موسسه خیریه اقدام به انجام پروژه نکند و در واقع باید در نظر بگیرید پولی که در پروژه می آید باید برای همان نیتی که برای آن طراحی شده است، صرف شود و در غیر این صورت، پول برگردد.

وی افزود: یعنی همان میزان که برای تکمیل پروژه به ضمانت نیاز داریم برای برگرداندن پول هم از این ضمانت استفاده شود و در صورت تخلف موسسه، پیگیری و در صورت لزوم سلب مجوز انجام گیرد.

مدیر کل هماهنگی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به معافیت های مالیاتی به عنوان یکی دیگر از ضمانت های اجرایی اشاره کرد و خاطرنشان کرد که این موضوع باید با تعامل وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش برود.

وی در ادامه به چند پلتفرم مختلف مورد استفاده در کشور اشاره کرد و گفت: ساز و کار این پلتفرم ها بر مبنای پاداش است به این معنی که خیر با ورود به پروژه بتواند از خدمات دیگری که برای او در نظر گرفته شده است، استفاده کند.

زارع فکری به تاکید بر هویت فرد خیر و معرفی پروژه و موسسه خیریه به نام فرد خیر و همچنین کمک به تعیین نیت و آگاه کردن خیرین از محل نیازمندی نیز اشاره کرد و گفت: قدم اول برای این موضوع، سامانه ای کردن و درج اطلاعات است. همچنین به منظور جلب کمک های بین المللی، طرح های جلب مشارکت از طریق رمز ارزها قابل توجه است.

کد خبر 46082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد