آغاز بازبینی اولین گروه از فیلم‌های جشنواره ورزشی مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

بازبینی آثار ورزشی ۱۷۶ مددجو در واحد رفاه و تربیت بدنی بهزیستی خراسان رضوی، آغاز شد.

این مددجویان از ۳۶ مرکز در ۱۵ شهرستان خراسان رضوی در جشنواره ورزشی مجازی بهزیستی که به صورت سراسری برگزار می‌شود شرکت کرده‌اند.

به گفته‌ی مسؤول بازبینی آثار مددجویان، این جشنواره در سه بخش مددجویان تحت پوشش بهزیستی در معاونت‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری برگزار می‌گردد.

اعظم عباس‌نیا گفت: برآورد ما این است که در سه گروه یاد شده، حدود ۴۰۰ نفر شرکت کننده داشته باشیم.

وی یادآور شد: برای این جشنواره تحرکات ورزشی متنوعی در نظر گرفته شده که با وضعیت معلولیت یا توانجویی هر شرکت کننده، تناسب دارد و لذا هر توانجوی دارای هر نوع معلولیت حتی معلولین شدید و ضایعه‌نخاعی هم می‌توانند در آن شرکت کنند.

عباس‌نیا با بیان اینکه جشنواره امسال، دومین دوره‌ی این مسابقات می‌باشد گفت: در سال گذشته، خراسان رضوی، در رتبه‌ی نخست ارسال کنندگان آثار مددجویان قرار گرفت و حدود ۱۹۰ اثر در قالب فیلم‌های ضبط شده‌ی ورزشی از مددجویان خراسان رضوی به سازمان بهزیستی کشور ارسال شد که در نتیجه ۱۸ نفر به نفرات برتر این جشنواره پیوستند.

وی اضافه کرد: امسال هم برنامه‌ریزی به گونه‌ای بوده که همه‌ی مددجویان داوطلب چه آنها که در مراکز هستند و چه در منازل‌شان بسر می‌برند بتوانند با تمرینات و با کمک خانواده در این رقابت‌ها شرکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه این جشنواره برای تغییر روحیه مددجویان، افزایش تحرکات فیزیکی و پیشگیری از خمودگی و انزوای آنان در دوران کرونا طراحی شده گفت: داوطلبان، پس از اینکه برای مسابقه آماده شدند، حرکت‌های در نظر گرفته شده برای گروه خود را مقابل دوربین انجام می‌دهند و سپس فیلم تهیه شده از طریق الکترونیکی به ستاد بهزیستی استان ارسال می‌شود.

این متخصص آسیب‌های اصلاحی گفت: کارشناسان تربیت‌بدنی ستاد بهزیستی استان، پس از بازبینی آثار رسیده، کارهای برتر را انتخاب و به بهزیستی کشور ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: تمام آثار از استان‌های مختلف به سازمان بهزیستی کشور می‌رود و سپس، کارشناسان ستاد بهزیستی کشور، برگزیدگان نهایی جشنواره را انتخاب و معرفی می‌کنند.

وی یادآور شد: مهلت ارسال آثار ورزشی گروه اجتماعی، به پایان رسیده و اکنون در حال بررسی آثار رسیده هستیم و در هفته‌های آینده نیز با پایان یافتن مهلت ارسال آثار دو گروه توانبخشی و پیشگیری، آثار آنان بازبینی و در آخر فصل پاییز، کارهای نهایی مددجویان هر سه گروه به تهران ارسال می‌گردد.

کد خبر 45997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد