امضای تفاهم‌نامه همکاری بهزیستی و نیروی انتظامی خراسان رضوی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی و مدیر کل بهزیستی استان، در خصوص برنامه‌ریزی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک آموزشی- پژوهشی در حوزه مسائل اجتماعی، نشست مشترک داشتند و در باره‌ی مشکلات اجتماعی استان و نحوه‌ی تعاملات و همکاری‌های دو طرف گفتگو کردند.

در تفاهم‌نامه‌ای که در پایان این نشست به امضای طرفین رسید، همکاری‌های فرهنگی پژوهشی در انجام، نگارش و انتشار تحقیقات و متون علمی مورد نیاز طرفین، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی، تبادل تجربیات و پژوهش‌ها و همچنین بهره‌مندی طرفین از امکانات علمی تحقیقاتی و آموزشی یکدیگر مورد تأکید قرار گرفته است.

در این تفاهم‌نامه مقرر شده که با فراهم شدن زمینه‌های همکاری و مشخص شدن موضوعات، نمایندگان و کارشناسانی از دو طرف، قراردادهای لازم را تدوین و نحوه‌ی همکاری‌ها و انجام طرح‌ها و هزینه‌ها را تنظیم نمایند.

این تفاهم‌نامه به امضای سرتیپ پاسدار محمد کاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی و دکتر مسعود فیروزی، مدیر کل بهزیستی استان رسیده است.

در طرح ساماندهی و توانمندسازی معتادان متجاهر بیش از ده دستگاه وظیفه‌مند هستند

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در این نشست، ضمن تأکید بر همراهی و همکاری نیروی انتظامی و بهزیستی گفت: از پلیس استان به خاطر همراهی‌های دلسوزانه و مسؤولانه در زمینه‌های مختلف با بهزیستی، تشکر می‌کنیم و از اینکه پلیس همیشه برای انجام بهتر خدمات و مأموریت‌های محوله در کنار بهزیستی است بسیار خوشحال هستیم.

وی ضمن برشمردن برخی زمینه‌هایی که دو طرف در صحنه‌های عملیاتی حضور دارند یا به صورت غیر مستقیم با یکدیگر همکاری دارند گفت: تفاهم‌نامه‌ی حاضر، این زمینه‌ها را گسترش داده و دو نهاد را به سمت نگرش‌های علمی متقن و شفاف نسبت به مسائل اجتماعی هدایت می‌کند.

وی همکاری دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات اجتماعی را ضروری و قطعی دانست و گفت: همه دستگاه‌ها باید به وظایف قانونی خود عمل ‌کنند و پیکان انتقاد جامعه در اجرای این طرح‌ها به سمت نهادهایی قرار نگیرد که اتفاقا بیشترین نقش و سهم را در حل مشکلات دارند.

فیروزی به موضوع معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: در طرح ساماندهی و توانمندسازی معتادان متجاهر بیش از ده دستگاه وظیفه‌مند هستند که همه آنها باید نقش خود را ایفا نمایند تا نتیجه خوبی حاصل شود.

فیروزی: برخی دستگاه‌ها در موضوع آسیب‌های اجتماعی به وظایف قانونی‌شان عمل نمی‌کنند

تصمیم در خصوص معتادان متجاهر بدون اعتبارات، پشتوانه اجرایی ندارد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پلیس در دوران کرونا، فعالیت‌های بسیار مهمی داشت و دارد و ۱۱ نفر از همکارانش را در این دوران از دست داده است.

سردار سرتیپ کاظم تقوی افزود: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از کادر پلیس به طور مستقیم درگیر مباحث ناشی از کرونا بودند.

وی با اشاره به خدمات پزشکی و بهداشتی نیروی انتظامی گفت: ما در این دوره ۶۰ هزار تست کرونا انجام داده و ۱۹۵ هزار بیمار کرونایی را درمان کرده‌ایم اما بیشتر جامعه، پلیس را فقط به اقدامات سلبی می‌شناسند و از این خدمات اطلاعی ندارند.

وی تصریح کرد: در حالی که خیلی از نهادها و سازمان ها به شکل یک سوم و دو سوم کار می‌کردند نیروهای ما هیچ تعطیل و دورکاری نداشتند و شبانه‌روزی در خدمت مردم بودند و حتی بیش از وظایف عادی‌شان و با شدت بیشتر در مورد کرونا، فعالیت داشتند.

سردار تقوی با اشاره به موضوع معتادان متجاهر گفت: این موضوع، مصوبه شورای تأمین استان را دارد که بالاترین مرجع تصمیم‌گیری استان و تجمعی از نخبگان است بنا بر این وقتی مصوبه‌ای در این حد وجود دارد باید اعتبارات لازم برای اجرای آن تأمین شود زیرا این تصمیم بدون اعتبارات، پشتوانه اجرایی ندارد.

فیروزی: برخی دستگاه‌ها در موضوع آسیب‌های اجتماعی به وظایف قانونی‌شان عمل نمی‌کنند

وی در خصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: بخشی از آسیب‌ها و جرایم را می‌توان پیشگیری، کنترل و کاهش داد اما در مورد برخی مسائل، ما نمی‌توانیم کاری بکنیم چون علت‌های پیشینی و ریشه‌ای دارد.

وی یادآور شد: وقتی ۸ هزار زندانی به مرخصی کرونایی فرستاده می‌شوند و بیکاری و وضعیت اقتصادی مشکل دارد احتمال افزایش جرایم پیش‌بینی می‌شود ولی با وجود همه اینها میزان جرایم خطرناک مثل قتل در استان کاهشی بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر افزایش یافته است گفت: این افزایش به معنای برخوردهای ریشه‌ای با باندهای قاچاق است که عملیات‌های موفق قابل توجهی در این زمینه داشته‌ایم.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های سایبری نیروی انتظامی گفت: فوریت‌های پلیس سایبر در استان راه‌اندازی شده که یک اقدام ابتکاری بوده و مردم می‌توانند در طول شبانه‌روز از خدمات این بخش بهره‌مند شوند.

سردار تقوی گفت: با وجود انجام ۲۳ هزار عملیات پلیسی در روز باز هم شرمنده‌ی مردم خوب‌مان هستیم و امیدواریم خدمات‌مان مقبول مردم باشد.

فیروزی: برخی دستگاه‌ها در موضوع آسیب‌های اجتماعی به وظایف قانونی‌شان عمل نمی‌کنند

کد خبر 45953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد