در رسانه | واگذاری واحد مسکونی به معلولان تحت پوشش بهزیستی در مشهد

معاون امور مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۵۷ واحد مسکونی به مددجویان معلول، سرپرست خانوار و سادات نیازمند واگذار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیده محدث معاون امور مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: تا هفته پیش‌رو در دو مرحله، تعداد ۵۷ واحد مسکونی به مددجویان معلول، سرپرست خانوار و سادات نیازمند واگذار می‌شود.

او افزود: همچنین هم‌زمان با بیست مهرماه، روز جهانی اسکان معلولان و سالمندان، ۳۷ واحد مسکونی در مشهد در پروژه علویه  تحویل داده شد.

معاون امور مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه افراد تحویل‌گیرنده این واحدهای مسکونی در مشهد یا زن سرپرست خانوار بودند یا ۲ فرزند معلول داشتند، ادامه داد: همچنین در پروژه علویه تعداد ۲۰ واحد مسکونی ظرف این هفته به سادات نیازمند توان‌بخشی تحت پوشش بهزیستی تحویل می‌شود.

حدث بیان کرد: به استناد آمار خردادماه امسال تعداد مددجویان فاقد مسکن  در خراسان رضوی ۱۴ هزار نفر است که حدود ۱۱ هزار نفر از این تعداد مددجویان شهری و بقیه مددجویان روستایی هستند.

۹۳ هزار مسکن طرح جهش برای معلولان استان
او تصریح کرد: در این طرح سهم خراسان‌رضوی ۹۳ هزار واحد مسکونی طی یک سال کاری برآورد شده است؛ بهزیستی تعداد افراد فاقد زمین و مسکن خود را معرفی و راه‌وشهرسازی نیز برای ثبت‌نام افراد فاقد مسکن مورد تأیید بهزیستی با برنامه‌ریزی اقدام کند.

معاون امور مشارکت‌های مردمی و اشتغال اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی تأکید کرد: اکنون آمار و اطلاعات را ارائه می‌دهیم تا ثبت‌نام انجام شود، اما از آنجا که شرایط پرداخت وام‌های این طرح حدود ۱۸ درصد با اقساط بالاست و چون این نوع پرداخت در توان مددجوی ما نیست، پیگیری کرده‌ایم تا وام‌هایی با بهره و اقساط کم به این قشر ارائه شود.

محدث اظهار کرد: در کشور تفاهم‌نامه‌ای در حال انعقاد است که براساس آن وامی که قرار است برای دهک‌های پایین ارائه شود، وام‌های کم بهره بوده تا برای مددجویان قابل پرداخت باشد؛ ضمن اینکه امیدواریم این تفاهم‌نامه ظرف یک ماه آینده به امضا برسد.
او با بیان اینکه در مشهد کمبود زمین داریم، افزود: ۲۰ مسکن سادات نیازمند تحت پوشش بهزیستی،  تأمین اعتبار شده است و از هفته آینده کار واگذاری برای سادات نیازمند (هم معلول و هم زن سرپرست خانوار) انجام می‌شود.

کد خبر 45837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد