در رسانه | تئاتردرمانی اعتماد به نفس معلولین را افزایش می‌دهد

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: تئاتردرمانی موجب کاهش گوشه‌گیری معلولین شده و اعتماد به نفس آنان را افزایش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان از مریوان، سیدصباح قریشی در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و اجرای گروه توان‌خواهان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بهزیستی کردستان در حال حاضر از ۴۵ هزار و ۵۰۱ خانواده در کردستان حمایت می‌کند.

به گفته وی، معلولین زیرپوشش بهزیستی کردستان ۱۵ گروه نمایشی و ۱۰ گروه تئاتر عروسکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تئاتردرمانی موجب کاهش گوشه‌گیری معلولین شده و اعتماد به نفس آنان را افزایش می‌دهد؛ به طوری که این قشر را برای بازگشت به فعالیت‌های اجتماعی آماده کرده که به سود معلولین و جامعه است.

قریشی با بیان این نکته که تئاتر معلولین کاری خاص است که برای نتیجه‌بخش بودن نیاز به حمایت بیشتری دارد، گفت: زمانی که برای نخستین بار واژه معلول به گوش کسی می‌رسد، بلافاصله حمایت سازمان بهزیستی در ذهن او متبادر می‌شود.

وی گفت: زمانی که ما از تئاتر معلولین سخن به میان می‌آوریم، از یک قشر آسیب‌پذیر حرف می‌زنیم که درجه نخست به حمایت نیاز دارند. 

قریشی اذعان کرد: بهزیستی تنها یک بخش قضیه است که از ابزار هنر برای توان بخشیدن به افراد معلول، برطرف کردن اختلالات رفتاری و ایجاد اعتماد به نفس در آنان بهره‌مند می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه تئاتر معلولین در جامعه دیده شود و ما به هدف اصلی خود یعنی تغییر نگرش اجتماعی در این زمینه دست یابیم، نیاز به یاری سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، و همچنین تبلیغات رسانه‌ها داریم؛ صدا و سیما به عنوان مجموعه‌ای عظیم می‌تواند نقش بسزایی در آگاه سازی اجتماعی ایفا کند و بر اساس قانون جامع حمایت از معلولین، هفته‌ای سه تا چهار ساعت را به برنامه‌های ویژه این قشر اختصاص دهد.

وی گفت: از زمانی که تئاتر معلولین در کشور راه‌اندازی شده، تأثیرات چشمگیری بر افزایش روحیه، توانبخشی و بهبود روابط اجتماعی معلولین داشته است؛ به طوری که احساس مفید بودن را در این گروه زنده کرده و به آنان اعتماد به نفس بخشیده است؛ از این رو تمامی افراد جامعه از قانونگذاران گرفته تا مردم باید در توجه به هنر تئاتر معلولین مشارکت داشته باشند.

کد خبر 45829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد