آران و بیدگل| فرزندان خانه‌های کودک و نوجوان؛ فضای مجازی و آسیب‌ها

اینترنت از جلوه های آشکار دنیای مدرن است که به دلیل در دسترس بودن و وجود آن در همه جا، یکی از پرکاربردترین فضاها به شمار می رود، فضایی که نوجوانان و جوانان، جامعه بزرگی از کاربران آن را تشکیل می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی آران و بیدگل، با هماهنگی انجام شده با پلیس فتا شهرستان آران وبیدگل دوره آموزشی آسیب های فضای مجازی ویژه فرزندان  مقیم خانه، در محل خانه کودک ونوجوان بوستان نرگس برگزار شد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان آران وبیدگل در حاشیه برگزاری این جلسه ابراز داشت:  فضای دنیای مجازی با گستردگی زیادی که دارد، ورود به آن آسان اما خارج شدن از آن گاه با ضربات روحی و جسمی همراه است.

حیدر ایمانیان با اشاره به اینکه این فضا می‌تواند تا مدت‌ها بار ذهنی برای کاربران داشته باشد، افزود:.تاثیرات پرسه زنی بی هدف در این فضا بر ذهن دانش آموزان بیشتر است که بی حوصلگی، عدم تمرکز فکری، افت تحصیلی و عدم موفقیت در تحصیل می تواند از تبعات آن باشد.

 رییس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل، افزود:"می توان با افزایش سواد رسانه ای و مدیریت صحیح آن،  فضا ی مجازی را به ابزاری برای مطالعه و پیشرفت علمی دانش آموزان و  جوانان تبدیل کرد.

حیدر ایمانیان  با اشاره به اینکه حل آسیب‌های اجتماعی فقط بر عهده آموزش‌ و پرورش نیست و همه ارگان‌ها و نهادها و به خصوص خانواده و والدین در تربیت درست و جلوگیری از دچار شدن دانش آموزان به آسیب‌های اجتماعی مسئولت دارند، یاد آور شد: استفاده بدون مدیریت و نظارت از فضای مجازی توسط دانش آموزان سبب بی‌حوصلگی، رنگ‌پریدگی، آسیب دیدن حافظه، مشکلات روحی روانی و صرف هزینه زیاد و بیهوده و مشکلات جسمی و حرکتی ازجمله برای عضلات گردن، بینایی و مفاصل دست‌و پا در بین این قشر از جامعه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، در این کارگاه‌ آموزشی که به صورت حضوری برگزار شد، فرزندان خانه بوستان نرگس، ضمن آشنایی با آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی و انواع جرایم، با استفاده از راهکارها و راهنمایی‌های ارایه شده در خصوص امنیت و نحوه فعالیت در فضای مجازی، آشنا شدند.

کد خبر 45826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد