بیماران نادر نیازمند خدمات توانبخشی توسط بهزیستی شناسایی می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس مقرر شد در بودجه ۱۴۰۱ هزینه مورد نیاز برای پوشش درمانی بیماران نادر در نظر گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «حجت‌الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تصمیمات گرفته شده برای کمک به بیماران نادر در جلسه مشترک با رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این جلسه برای کمک به بیماران نادر برگزار شد و ضمن تحت پوشش قرار گرفتن بیماران نادر در بودجه ۱۴۰۱، برای ماه‌های باقیمانده ۱۴۰۰ هم مقرر شد در شورای عالی بیمه مسئله پوشش بیمه‌ای درمان این بیماران در دستور قرار بگیرد و پوشش بیمه‌ای این بیماران قطعاً افزایش پیدا خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: هر تصمیمی که شورای عالی بیمه در هر حدی برای پوشش هزینه‌های درمانی بیماران نادر در نظر بگیرد در سازمان تأمین اجتماعی حتماً اجرا خواهیم کرد.

وی، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی را موظف کردیم تا شرایط تحت حمایت قرار دادن بیماران نادر بویژه افرادی که نیاز به توانبخشی دارند شناسایی کنند البته الان تعدادی از این بیماران تحت پوشش بهزیستی هستند و خدمات دریافت می‌کنند.

عبدالملکی، تصریح کرد: این وعده را می‌دهم که در بودجه ۱۴۰۱ حتماً مسئله تأمین بودجه لازم برای تحت پوشش قرار دادن بیماران نادر که احتیاج به خدمات توانبخشی دارند تأمین کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سازمان تأمین اجتماعی آمادگی کامل دارد که مصوبات شورای عالی بیمه در خصوص تحت پوشش قرار دادن درمان این افراد را به صورت کامل اجرا کند.

وی درباره زمان برگزاری جلسه شورای عالی بیمه، یادآور شد: ریاست شورای عالی بیمه با وزیر بهداشت است او موافق این کار است و ما هم به عنوان عضو کاملاً موافق هستیم و امیدواریم در هفته آینده این جلسه برگزار و طبیعتاً باید دستورالعمل‌هایی تهیه شود و به محض ابلاغ دستورالعمل‌ها، اجرا خواهیم کرد.

کد خبر 45748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد