میبد | تلاش موسسه‌های وابسته به اداره بهزیستی در حمایت از نیازمندان ستودنی است

فرماندار میبد گفت: اداره بهزیستی و موسسه‌های وابسته به آن انجام دهنده کارهای بزرگ و عام المنفعه هستند و تلاش آنها در حمایت از نیازمندان جامعه ستودنی است.

فرماندار میبد گفت: اداره بهزیستی و موسسه‌های وابسته به آن انجام دهنده کارهای بزرگ و عام المنفعه هستند و تلاش آنها در حمایت از نیازمندان جامعه ستودنی است.

به گزارش پایگاه خبری سایه‌بون حسین فلاح در نشست اعضا و معتمدین موسسه خیریه باب الحوائج شهرستان افزود: بستر لازم نیز برای تسهیل و رفع موانع و مشکلات موسسه‌های یاد شده از سوی دولت فراهم است.

فرماندار میبد در ادامه به پیگیری تامین زمین برای ایجاد ساختمان مشاوره موسسه باب الحوایج با همکاری اعضا و با کمک گرفتن از اداره اوقاف  اشاره کرد.

رییس اداره بهزیستی میبد نیز در این نشست میزان مشارکت مادی و نقدی اداره بهزیستی و موسسه های زیرمجموعه  در سال ۹۹ علی رغم شیوع ویروس کرونا بیشتر از قبل عنوان کرد و گفت: در ۶ ماهه اول سال ۹۹ ، ۲ میلیارد و ۶۹۸ میلیون تومان میزان مشارکت بوده و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ مشارکت انجام شده به میزان سه میلیارد و ۳۳۹ میلیون تومان رسیده که ۳۳ درصد افزایش رشد را نشان می دهد.

سید محسن فلاح افزود: هم اکنون اعتبارات دولتی در بعضی از حوزه‌ها به خصوص درمان بسیار کم است و کفاف هزینه‌های درمانی و فاکتورهای ارایه شده به بهزیستی از سوی مددجویان نمی دهد.

وی در ادامه کمک های مردمی را یادآور شد و همچنین به سه هزار مددجوی زیرپوشش اداره بهزیستی شامل نیازمندان معلول و زنان سرپرست خانوار نیازمند اشاره کرد که یک هزار و ۲۰۰ نفر از آنها مستمربگیر ماهیانه به صورت موردی و ۲۰۰ نفر نیز در نوبت گرفتن مستمری هستند.

رییس اداره بهزیستی همچنین هزینه های تامین جهیزیه ، لوازم منزل و تعمیرمسکن را نیز یادآور شد و تصریح کرد: این هزینه ها  نیز افزایش یافته‌است.

وی همچنین قانون رایگان بودن گرفتن پروانه ساختمان برای مددجویان تا ۱۲۰ متر و یک دفعه رایگان بودن هزینه  امتیاز آب و برق و گاز را یادآور شد و به همکاری و تعامل شهرداری برای گذاشتن سرانه کمک به بهزیستی به میزان سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال ۹۹ اشاره کرد که بین پنج نیازمند به کمک ضروری هر نفر ۷۰۰ هزار هزار تومان توزیع شده است.

فلاح  در ادامه افزایش سرانه یاد شده در سال ۱۴۰۰ با توجه به افزایش تورم را خواستار شد.

مدیر موسسه باب الجوایج هم با اشاره به راه اندازی این موسسه در حدود ۱۷ سال پیش با هدف کمک به نیازمندان گفت: به مرور فعالیت موسسه به سمت فعالیتهای آموزشی ، مشاوره و انجام غربالگری‌ها پیش رفت.

جلال فلاح در ادامه ارایه خدمات موسسه را در سطح شهرستان و فراتر از محله یخدان عنوان کرد و در ادامه درخواست واگذاری یک قطعه زمین حدود سه هزار مربع برای احداث ساختمان مرکز مشاوره کرد.

در ادامه نشست اعضای شرکت کننده در نشست برای دوری از موازی کاری در حوزه کمکهای خیری و ارایه خدمات خیری به گونه‌ای مطلوب تر به ارایه راهکارپرداختند.

منبع :sayehboun.ir

کد خبر 45515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد